7 Temmuz 2012 Cumartesi

Cihad Hakkında

bismillahirrahmanirrahim

cihad cahede yucahidu techiden vezninden bir‏ey için çaba harcamak gayret sarfetmek manas‎na gelmektedir lugaten. istilahen ise islam‎ yaymak için veya islam memleketine duhul etmi‏ küffar‎ defetmek için silahl‎ mücadeleye girmeye denir.

ancak bat‎l‎lar islam‎ tahrif etmeye çal‎‏maktalar. tevrat‎ incili tahrif etmek onlara yetmedi. kuran‎ kerimede tahrife güçleri yetmiyor cunku mucize bir kitap. oyuzden islami fikriyat‎ ve kuranda geçen kavramlar‎ degi‏tirerek islam‎ ve kuran‎ tahrif etmeye cal‎s‎yorlar

i‏te bu kavramlardan en ِnemlilerinden biride cihadd‎r

çünki islam var evet ama islam‎n bir veya bir kaç ülkede sakin bir ‏ekilde durmas‎ var birde cihad ile tüm dünyaya yay‎lmas‎ var. avrupal‎ kafirler bu cihaddan çok çektiler. fransaya kadar almanyaya kadar müslümanlar bütün dünyay‎ı fethetti ve  avrupal‎n‎n rahat‎ bozuldu rant‎ kesildi. oyuzden tekrar bu kabuslara girmek istemediginden cihad‎ islamdan c‎kartmak istiyor. ve ona yeni bir ‏ekil vermek istiyor.

ve onun içinde baz‎ ma‏alar kullan‎yor. cunku michael veya john ad‎nda birisi c‎ksa ey müslümanlar cihad sizin anlad‎g‎n‎z gibi degil cihad budur dese onu kimse dinlemeyecek. oyuzden ilahiyat fakultelerinde imam hatiplerde o müste‏riklerin kitaplar‎ okutuldu. ve bir cok insan onlar‎n fikirleri ile yeti‏ti. baz‎lar‎da onlar‎n fikirlerini yaymak için doçent oldu profesor oldu.

i‏te geçenlerde onlardan birine rastlad‎m. bir televizyon program‎. dini bir ders veriliyor. san‎r‎m ac‎k ogretim ilahiyat fakultesi dersleri. hocalar‎n fikirleri ‏ِyle :

1- adam ِldürmek buyuk gunaht‎r ( yani adam ِldürmek büyük gunah cihadda da cok adam ِldürülüyor var sen dü‏ün gibisinden bir yakla‏‎m. halbuki o sulh esnas‎nda kom‏unu veya alacakl‎n‎ ِldürmendir gunah olan. cihad esnas‎nda kafirleri ِldürmek gunah degil bilakis sevapt‎r )

2-allah bar‎s‎n kaynag‎d‎r ( hoca efendinin bu sozunun kaynag‎ nedir cok merak ediyorum. boyle bir soze kuranda veya hadiste rastlamad‎m )

3-islam bar‎sc‎ ortamda daha fazla yay‎l‎r ( emeviler cihad ettiler ve tüm afrikay‎ çine kadar tüm ِn asyay‎ fethettiler. bu 60 milyon kilometre kareye tekabul eder. simdide müslümanlar‎n cogu cihad‎ terk etti. mesela turkiyede cihad yok gorunurde bir sulh var. lakin islam yay‎lm‎yor bilakis müslüman cocuklar‎ irtidad edip papaz oluyor. veya namaz‎ orucu terk ediyor bumudur islam‎n yay‎lmas‎? balkanlarda osmanl‎ cekilince milyonlarca insan‎n zorla ortadoks yap‎lmas‎m‎d‎r islam‎n yay‎lmas‎? )

sِzü diger hoca efendi devral‎yor ve sunlar‎ soyluyor

4-cihad nefisle mucadeledir ( hocam biz hem nefsimizle cihad edelim hem islam‎ yaymak için kafirlerle cihad edelim ikisini birden yapal‎m olmaz m‎? )

5-sadece müslüman memleketine kafirler girerse cihada musade edilmi‏tir ( madem sadece savunma cihad‎ caiz arap yar‎m adas‎ndan hiçbir kabile medineye ordu gondermedi - kurey‏ hariç - neden peygamber ‎rak ve suriyeye kadar yemen dahil her yeri feth etti? veya neden peygamberin rahlei tedrisinde bulunmus sahabeler tüm afrikay‎ ِn asyay‎ feth ettiler? ispanyadan kim medineye ordu gonderdide sahabe oray‎ feth etti? hay‎r onlar sadece islam‎ yaymak için ‏irki zulmu ortadan kald‎rmak icin cihad ettiler )

6-ve su ifade kullan‎l‎yor ' peygamberin elinde mekke doneminde k‎l‎c yoktu ' - ' hatta hicret gecesi evi kusat‎ld‎g‎nda elinde k‎l‎c yoktu ve yasin okuyarak evden ayr‎ld‎ kimseyi ِldürmedi ِldürtmedi ' ( evet efendimiz mekkede cihad etmedi kimseyi ِldürtmedi. ama ozaman kuran‎ kerimin bütün ayetleri nazil olmam‎‏t‎. yani kuran‎n tamam‎ nazil olmam‎‏ cihad ayetleri mekkede iken inmemi‏ti. peygamberde allahdan gelen emirlere gore hareket eden birisi idi. allahdan sava‏‎n ِldürün emri gelmeden nas‎l insanlar‎ ِldürebilirki o bir peygamber.ancak medinede cihad edin emri geldi ve o cihad k‎yamete kadar bakidir. peygamber ve ashab‎ çok kafir ِldürdü bunu kimse inkar etmemeli. ayr‎ca onlar mekkede cihad etmedi bizde mekke donemindeyiz cihad etmeyiz gibi inkarc‎ bir yaklas‎m ile müslümanl‎k olmaz. bekta‏i gibi kuran ayetinin bir k‎sm‎n‎ al‎p bir k‎sm‎n‎ almamak olmaz. ozaman onlara cihad edin emri gelmemi‏ti. oyuzden cihad etmediler. ama cihad emri gelince cihaddan hiç durmad‎lar.)

ve hoca efendi su sozu soyleyerek dersi bitirdi


islamiyetin yay‎lmas‎ hususnda cihad vard‎r fetih vard‎r ama bunlar‎n bir mant‎g‎da vard‎r
rasgele istila somurge icin yapilmamistir sulh ve sukun icin zulmun ortadan kaldirilmasi icin yapilan hareketlerdir

evet bu son soylenen soz dogrudur islam‎n yay‎lmas‎ zulmun dunyadan kalkmas‎ için cihad farzd‎r.

ben esasen hoca efendilere ve onlar‎n zat‎na kars‎ c‎km‎yorum. belki onlar gercekten islam‎ iyi yas‎yan insanlard‎r bunu bilemem. ancak benim kars‎ c‎kt‎g‎m bu soylenilen fikirlerdir.

cunku islamda cihad gerçegini kuranda ve hadiste siyer kitaplar‎nda f‎k‎h kitaplar‎nda biz bِyle okumuyoruz. ayr‎ca basta cihad‎ neredeyse inkar eden bir yaklas‎m ard‎ndanda cihad vard‎r fetih vard‎r gibi 2 celiskili sِzler sِylemeleri hoca efendileri yarg‎lamam‎z‎ engellemektedir. zaten bize dusen onlar‎ yarg‎lamak degil bu fikirlerin yanl‎s oldugunu zat‎ alilerine ve onlar gibi dusunenlere anlatmakt‎r

evet bunlardan sonra simdi islam kaynaklar‎na gore cihad kelimesi nedir ona bakal‎m

kuranda cihad :

فman edip de hicret edip, mallar‎yla, canlar‎yla Allah yolunda cihad edenler, Allah kat‎nda en büyük dereceye sahiptirler. ف‏te bunlar murada ermi‏ olan mutlu kullard‎r. - tevbe 20 -

Ey iman edenler! Size ne oldu ki, "Allah yolunda cihada ç‎k‎n." denilince olduًunuz yere y‎ً‎l‎p kald‎n‎z. Yoksa ahiretten vazgeçip dünya hayat‎na raz‎ m‎ oldunuz? Fakat dünya hayat‎n‎n zevki ahiretin yan‎nda ancak pek az bir‏eydir. - tevbe 38 -

Ey müminler! فster hafif techizatla, ister aً‎rl‎kl‎ olarak seferber olun ve mallar‎n‎zla, canlar‎n‎zla Allah yolunda cihad edin. Eًer bilirseniz bِylesi sizin için daha hay‎rl‎d‎r. -tevbe 41 -

kutibe aleykumul k‎tal - bakara 216 - katletmek ِldürmek yani sava‏ size farz k‎l‎nd‎

"Fitne kalmay‎ncaya ve din yaln‎z Allah’‎n oluncaya kadar onlarla harp edin. Eًer harbe son verirlerse art‎k zâlimlerden ba‏kas‎na dü‏manl‎k yoktur."  bakara 193

yani dunyada islamdan baska din kalmayana kadar kafirlerle cihad edin çünkü (Hak din yaln‎z فslamd‎r.) [Al-i فmran 19], halis din yaln‎z Allah’‎nd‎r. (zümer 2).

tabi cihad‎nda ‏artlar‎ var ِnüne gelen herkesi ِldür demiyor dinimiz. bat‎l‎n‎n anlad‎g‎ tarzda topyekün harbi emretmiyor islam. topyekün harb bir soyk‎r‎m ve katliamd‎r. imam serahsinin es siyerul kebir inden c‎kartt‎g‎m k‎saca cihad‎n ahkam‎  sِyledir :

müslümanlar islam‎ yaymak icin bir beldenin ِnüne ordu ile gelirler. ve bir elci gِnderirler . onlar hristiyan veya yahudi iseler veya mecusi iseler denirki onlara : ya müslüman olun toptan dinimizi kabul edin mal‎n‎z can‎n‎z emniyettedir ancak buras‎ art‎k islam devletinin mal‎d‎r islam kanunu geçer ve siz hürsünüz,

veya cizye verin dininizi baz‎ kay‎tlar alt‎nda serbestce yasayabilirsiniz ancak buras‎ gene bizim mülkümüz olur ve kanunumuz geçer

eger bu 2 maddeyi kabul etmez emirul muminine itiraz ederseniz ‏ehri teslim etmezseniz sizi ِldürürüz!

o ِldürmede ‏udur : sadece islam askerine kar‏‎ sava‏an asker s‎n‎f‎ ve onlar‎ destekleyen umera ِldürülür.

kad‎n çocuk ya‏l‎ engelli hasta sava‏mayan ki‏iler ve hiçbi‏eye kar‎smayan ruhban s‎n‎f‎ ِldürülmez.

i‏te islam‎n cihad‎ budur.

hadislerde cihad :

efendimiz sallahu aleyhi ve sellem sِyle buyuruyor :

"La ilahe illallah" deyinceye kadar insanlarla sava‏a devam etmem bana emredildi. (Ancak) her kim "La ilahe illallah derse, haks‎z olmas‎ d‎‏‎nda benden mal‎n‎ ve can‎n‎ korumu‏tur."  - sahihi muslim 30 -

demekki insanlar müslüman olana kadar cihad efendimize emredilmi‏. yani insanlarla diyor en nas‎ ecmain yani bütün insanlar demekki cihad savunma degil aksine tüm dunyaya yay‎lmas‎ gereken bi‏ey

baska rivayette namaz k‎ld‎klar‎nca ve zekat verdiklerinde deniliyor. yani hem müslüman olacaklar hemde namaz‎ zekat‎ tergemeyecekler

hülasa olarak :

cihadı sadece nefisle cihad olarak anlarsak gerçek silahlı cihadı unuturuz ve kafirler yurdumuzu bastıgı zaman dona kalırız. tıpkı tibet rahiplerini mao askerlerinin bastıgı gibi.budist rahipleride nefis tezkiyesi için calısıyorlar. ve cihad etmiyorlar kimseye dokunmuyorlardı. ancak bu zamanla onlarda donukluk meydana getirdi ve mao askeri tibeti bastıgında kursun dahi atamadılar. işte bundan alınacak dersler var.

allah teala mealen soyle buyuruyor Siz de gücünüzün yettiği kadar onlara karşı her çeşitten kuvvet biriktirin ve cihad için atlar hazırlayın - enfal 60 -

savasa hazırlıklı olun günün silah malzemesi ne ise onu hazrılayın demek. dun at idi topuz mancınık idi. bugun ise savas ucagıdır tanktır hava savunma sistemleridir vesair. işte bunları hazırlamayı allah emrediyor. allah teala oyle donuklugu ölülügü emretmiyorki. kimseye dokunmayın karınca dahi incitmeyin demiyor. oyle olsa zina edeni recm edin denmez di.

ve efendimiz soyle buyuruyor

Cihadı terkettiğiniz zaman, Allah size zilleti musallat kılar. Tekrar dininize dönünceye kadar, onu üzerinizden atamazsınız.” (Ebu Davud)

evet işte müslümanlar cihadı terk etti rezil durumdalar. bütün bir balkanları türkistanı kaybettik. cezayirde zulumler afganistanda ırakta endonezyada işkenceler devam ediyor. siz hagla bunlar yasanırken ben nefsimle cihad ederim cihad savunma cihadıdır zaten afganistan benim memleketim degildir gibi sozlerle kendinizi kandırırsanız allahda size zillet verir

işte türkiyedeki fakirligin susuzlugun kıtlıgın hastalıkların sebebi

demekki neymiş tekrar cihada donecegiz ve tüm dunyaya islamı yayacagız taki amerika ingiltere gibi şer devletleri tamamen yok olana kadar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder