7 Temmuz 2012 Cumartesi

Sakalı Kesmenin Hükmü

Meryem;
(4) O şöyle demişti: "Rabbim! Şüphesiz kemiklerim gevşedi. Saçım sakalım ağardı. Sana yaptığım dualarda (cevapsız bırakılarak) hiç mahrum olmadım."           
Ta Ha;
(94) Hârûn: "Ey anam oğlu! Saçımı sakalımı çekme. Şüphesiz ben, İsrailoğullarının arasını açtın, sözüme uymadın demenden korktum" dedi.

Sakalı kesmenin haram olduguna ve onu uzatmanın vucubiyetine dair!

euzubillahiminesseydanirracim bismillahirrahmanirrahim vessalat
vesselam ala resulina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi emma baad bu
risaleimizi müslümanlara hakki gostermek batildan nehyetmek icin yaziyoruz..
muhterem muslumanlar..hilafet devletinin yıkılması müslümanların yasadıgı
toprakların tamamının küfür devletinin eline geçmesi neticesinde ibni
haldunun mukaddimesinde belirttigi maglublar galibleri taklid eder
fehvası tezahur etmiş ve müslümanlar maateessüf hayatlarının her alanında
kafirlere uyar olmuşlardır

tıpkı efendimiz sallahu aleyhi ve sellemin şu mubarek hadislerinde
belirttikleri gibi Efendimiz buyurdular ki:"Sizden öncekilerin yolunu adım
adım, karış karış izleyeceksiniz. Eğer onlar bir sürüngen deliğine
girseler, siz de gireceksiniz." Ey Allah'ın resûlü! Yahudî ve
hıristiyanların yolunu mu? diye sorduk. "Başka kim olacak?" buyurdu Buharı,
İ'tisam, 14; Müslim,İlim,6; İbn Mace, Fiten, 17; Ahmed b. Hanbel, 3/84.

tabii ehli islam ecnebiler gibi fabrika yapsinlar ucak otomobil
uretsinler buna birsey demeyiz.islam bunu tesvik ediyor. ancak ne dine ne
dunyaya faydasi olmayan hususlarda giyimde kusamda onlara benzemek manasiz
ve faydasiz bir istir. iste müslümanların ne yazıkki ecnebilere
benzedigi hususlardan biride erkeklerin sakallarını yolmalarıdır halbuki
dinimiz kafirlere uymaktan men ediyor

ve efendimiz sallahu aleyhi ve sellem soyle buyurdular kim bir kavme
benzerse onlardandır ( buhari )

evet hanif olan dinimizde allahın hukumlerine uyacagız ve nebisinin
hukumlerinede uyacagız. nebi birşeyi emir sigası ile demiş ise bu
vucubiyet ifade eder.

şimdi kuranı kerimden resule uymnayı emreden bazı ayet meallerini
veriyorum

(Resûlüm), şöy1e de;Eğer siz Allahı seviyörsanız, bana uyun ki,
Allah da sizleri sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Zira Allah çok
bağışlayıcı, çok merhamet edicidır) (Ali İmran süresi, ayet: 31)

«O peygamberler, Allahın hidayetine erdirdiği kimselerdir. Sen de
onların gittiği yoldan yürü.» (Enam: 90)

«... Peygamber size neyi verdi ise, onu alın; (ve emirlerini tutun).
Size neyi yasak etti ise, onu da almayın; (yapma dediğini yapmayın) ...»
(Haşr sûresi: 7)

«Gerçekten sizin için Allahın Resülü’nde güzel bir örnek vardır...»
(Ahzâb: 21).

evet ve o şanlı nebiinin hergun kendisine salatu selam getirdigimiz
muhterem zatın sakal konusundaki hadislerini veriyoruz simdide

Âişe radıyallahu anhâ'dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu
aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:"On şey fıtrat gereğidir: Bıyıkları
kırpmak, sakal bırakmak, misvak kullanmak, burna su çekmek, tırnakları
kesmek, parmak boğumlarını temizlemek, koltuk altı kıllarını gidermek,
apış arasını temizlemek, istinca yapmak.." Râvî "onuncuyu unuttum; ancak
onun da mazmaza (ağıza su vermek) olması muhtemeldir" dedi. Müslim,
Tahâret 56. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tahâret 29; Tirmizî, Edeb 14; Nesâî,
Zîynet 1; İbni Mâce, Tahâret 8

İbni Ömer radıyallahu anhümâ'dan rivayet edildiğine göre Nebî
sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Bıyıklarınızı kırpınız,
sakallarınızı bırakınız!" Buhârî, Libâs 63, 64; Müslim, Tahâret 52-54. Ayrıca bk.
Ebû Dâvûd, Tereccül 16; Tirmizî, Edeb 18; Nesâî, Tahâret 14, Zînet 2,
56

Ebu Hüreyre (r.a.) de Resûlullah (s.a.v.) in şöyle buyurduğunu rivayet
etmiştir: «Bıyıkları kesin (kırkın) ız, sakalları uzatın (bırakın) ız
ve Mecûsîlere muhalif olunuz» (Müslim).

imam suyuti cami us sagirde sunlari rivayet etmektedir : Enes'den
(r.a.) rivayetle: Bıyıklarınızı kısaltın, sakalınızı uzatın. Yahudilere
benzemeyin (Tahaviden.)

îbni Ömer'den (r.a.) rivayetle: Müşriklere muhalefet edin.
Bıyıklarınızı kısaltın, sakalınızı da bı­rakın. (Buhari, Libas: 63,64; Ebû Davud,
Tereccöl: 16; Tirmizî, Edeb: 18; Müslim, Tahare: 52,54; N&seî, Tahare:
14.)

Hasan-ı Basrî rivayet ediyor: On şey vardır ki Lut kavmi onları işledi
ve bu yüzden helak oldu­lar. Ümmetim bunlardan başka birşey daha
yapacaktır. Livata (ho­moseksüellik), sapanlarla ve parmaklar arasına alarak
birbirlerine taş atmak, güvercinle oynamak, def çalmak, içki içmek,
///sakal traş et­mek,/// bıyıkları uzatmak, ıslık çalmak, el çırpmak, ipek
giymek. Üm­metim bunlara bir tane daha ekleyecek. O da lezbiyenlik
(sevicilik). ( ibni asakir )

hadisi şeriflerde gelen efendimizin sakal brakın diye soyledigi
sözlerin arapcaları şunlardır erhuu - emvuu - a'fuu - ve ferru u - ercuu
arapca bilenlerin takdir edecegi gibi bunların hepsi emri haazır
veznindendir. yani bunlar emir sıgasıdır. ve butun emirler vucubiyet emreder
diye usulu fıkıh kitaplarında geçer

evet sanırız bunlar ehli insaf icin yeterli cunku resulullah efendimiz
soyle buyuruyorlar«Size iki şey bıraktım; onlara sarıldıkça ebediyyen
sapıtmazsınız: Allah’ın kitabı, Resülü’nün sünneti». (Malik, Hakim;
Terğib ve Terhib).pişdarım peygamberim deyen herkes hadisi seriflere
uymalıdır

Mutlak müçtehid olmayan her müslümana mezheb taklidi farzdır. Müslüman, mutlak içtihad dediğimiz içtihadın en üst seviyesine gelmedi ise, mutlaka 4 mezhebden birisini taklid etmek zorundadır. O yüzden 4 mezhebden de nakil yapacağız aşağıda sakalı kesmenin haramlığına ve sakalı uzatmanın vucubiyetine dair. Bunları okuyan her Müslüman bunlara uymakla yükümlüdür. Çünki biz bunları hevamızdan yazmıyoruz. Bunları uydurmuyoruz.

Esasen mecellede şöyle bir kaide var ‘ mevaridi nasda içtihada mesağ yoktur ‘ mecelle madde 13 bu madde demektedir ki yani mesela bir mesele hakkında kuranı kerimde ve ahadisi nebevi de bir nas helal veya haramlığına dair bir belirli nas sabit olmuş ise müçtehidler artık onun lehine veya aleyhine içtihad yapamazlar hükmü asla değiştiremezler

Yani hadisi şeriflerde sakalı uzatın deniyor açık şekilde. O yüzden bu saatten sonra kimse çıkıpta içtihad yapamaz. Zaten aşağıda nakl edeceğimiz muteber kitaplarının hepsi bu hadisleri aynen tasdik etmiş. Ne itiraz etmiş nede tevil veya tatil etmiş. Yani hadise muvafıktır hepsi nakillerimizin.

İyiki de eski alimler yahu hadislerde var zaten bunları kitaba yazmanın ne luzumu var Müslümanlar hadis nasılsa kabul ediyor deyip kitaplarına sakal kesmek haramdır yazmaktan imtina etmemişler. Çünki bu asrımızdaki Müslüman ayeti okuyor anlamıyor hadisi okuyor anlamıyor anca 100 tane fıkıh kitabı böyle dedi deyince belki anlayabilir..

Evet nakillere geçiyoruz şimdi de :

halebi sagirde ibrahim halebi : sakalsız imamın arkasında cemaat olmak
mekruhtur yazmaktadır.

hanefi mezhebine ait son ve en muteber olan fıkıh kitabı olan reddul
muhtar ala durrul muhtarda soyle yazmaktadır : erkeklere sakalı kesmek
haramdır cilt 5 sa: 231gene aynı kitapta imam azam ebu hanifenin sakalı
kesmenin haram olduguna dair fetvası rivayet edilmektedir. esasen mezheb
mukallidi olan bizler icin bu fetva kafidir.

ibni abdulberr in temhid isimli eserinde imam malikinde sakalı kesmenin
erkeklere haram oldugunu soyledigi gecmektedir

sabık mısır müftüsü büyük alim Carullah, fetvalarında, sakalı kesmek haramdır diye fetva vermiştir

imam ibni teymiyye ihtiyaratul ilmiyye isimli eserinde sahih hadislerde
belirtildigi uzre sakal traşı haramdır kimse mubah gormemiştir
demektedir.

imam şafi hazretleri de el umm kitabında sakal traşının haram oldugunu
beyan buyurmuşlardır

osmanlı memleketinde cok tanınan tum muslumanlarca cok sevilen imam
azamı sani denilen merhum şeyhulislam ebu suud efendi hazretlien sorulan
bir fetva soyledir : imam olan zeyd sakalını keser olsa azle
mustehakmıdır? el cevab : bir kabzadan eksik ise olur. işte boyle efendilerin
fetvaları olmasına ragmen hagla kurandan sunnetten anlamayan pekçok cuhela
hagla sakal kesmek helaldir demektedir. kendilerini delil getirmeye
davet ediyoruz.buyursunlar onlarda bizim gibi kuran hadis fıkıh tan delil
getirsinler.ancak susmak zorundadırlar

tarikatı muhammediyye şerhi berikada ise soyle yazmaktadır : kim
sakalsız namaz kıldırıyor ise imameti caiz degildir ve kendisi tek basınada
kılıyorsa bu yaptigi mekruhtur

fethul kadir cilt2 sayfa 182 de ise soyle gecmektedir erkeklerin sakal
traşı haramdır

mısırda neşredilmiş son asrın en guzel fıkıh kitaplarından olan el fıkh
alel mezahibel erbaa kitabında ise soyle yazmaktadır erkeklerin
sakallarını kesmeleri haramdır cilt2 sayfa 45

fetavayı hindiyyedede sunu yazmaktadır erkege sakalı kesmek helal
olmaz..

imam gazalinin ihya ulumiddin kitabinda soyle gecmektedir : kadı şüreyh
şöyle dedi : 10 000 dirhem versemde keşke sakallarım olsa cunku onun
sakalları cok azdı.

sahabeden bir zat soyle diyor müşrikler ve mecusiler sakal kesip bıyık
uzatıyordu biz ise onlara muhalefetle emrolunduk - ( et tac 3/ 17 )

ahmed mahmud namı diger cubbeli ahmed hoca efendide fıtratı tagyir
risalesinde ve seyda muhammed konyevii fetvalar kitabında sakalı kesmeye
haram demektedirler emekli ankara muftulerinden mustafa efe de haram
demekteler ve şeyhulhadis zekeriya kandehlevii meşhur hayatus sahabe
kitabini yazan bu zatta sakal risalesinde sakal kesmek haramdır demektedir.
ve şeyh bin baz suud merhum müftüsüde bu esere takriz yazdırmıştır. Bu asırda bu konuda Arapça olarak neşredilmiş sadece ismini gördüğümüz enaz 5-6 tane daha kitap mevcud hepside sakalı kesmeyin sakalı uzatın diyorlar.

ismail burservii ruhul beyan tefsiri 1/588 de soyle yazmaktadır :
sakalı traş etmek çirkindir.yalnız çirkin olmayip bir uzvun kesilmesidir ve
haramdır..kadı ebu bekir ibni arabi ve imam kurtubide buna benzer
seyler yazmıslardır..zaten hicbir selef alimi tanınmıs alim helaldir
dememiştir sakal kesmeye

zannederiz bukadar kafidir. artik efendim sakal kesmek helaldir
sunnettir farz degildir diyen varsa buyursun cevabını delilli mesnedli yazsın.
ve bunu okuyan müslümanlarda rica ederim mezheb alimlerine uysunlar.
kendilerini cehenneme goturen hocalarına degil..

simdi mevzu ile alakali bazı meselelere geciyoruz

1- kadınlarda eger sakal cıkarsa bunu kadınlar bir sekilde
gidermelidirler
2-sakal en az bir kabza boyunda olmalıdır bir kabzadan az sakal brakmak
mekruhtur ancak ehven olan gogsu doldurmasıdır.

sakal kesmek aynı zamanda kadınlara benzemektir. cunku onların
yanakları sakalsızdır Ibn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki: “Resulüllah (s.a.v)
kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklereden de kadınlara
benzeyenlere lanet etti.” (Buhari nr:5751, ebu Davut nr:4098, Ahmet b.Hambel
nr:3149, Nesei nr:9161)

sakal kesmek aynı zamanda yahudi ve hrisiyanlara uymaktır. bugun
dunyada artık papazlar papalar bile sakalsızdır. halbuki onlar bile birkac
yuzyıl evvel hepten sakallı idiler. hatta ruhbanlar boyle tanınırdı.
ancak bakıyoruz artık müslümanların alimleri ve abidleride sakallarını
kazıyorlar. yazık gavurların peşinden gidenlere beşaşet taifei mansuraya

100 sene evelde bu topraklarda herkes sakallı idi neoldu ise bu işe
sarılan cokaz kaldı
ayrıca sunuda belirtmemizde fayda mulahaza ediyoruz nekadar enbiya
gelmiş ise hepsi sakallıdır. ve bütün velilerde sakallıdır. bugun
memleketimizde pekcok evliyaullah vardır bunları tanıyanlar bilirlerki bunlarda
sakallı insanlardır.imam azamlar imam ebu yusuflar hep sakallı idi bu
insanları suratını yolan davurlar gibi tahayyul etmek imkansızdır

efendimiz sallahu aleyhi ve sellem soyle buyurdular kim ümmetim fesada
ugradigi zaman benim sunnetimi yaparsa ona 100 şehid ecri verilecektir
bu hadisi beyhaki rivayet eder işte sen müslüman bu fazilete
kavuşmalısın o dehşetli kıyamet gununde istemezmisin yanında boyle bir ecir
olsun?

sunuda beyan edelimki islamın bir ibadetinden tiksinmek kerih gormek
küfürüdr. yani namaz kılandan tiksinen veya zikir yapandan tiksinen
kafirdir. veya sarık ve sakalla dalga gecende kafirdir. ve sakalla dalga
geçende sakala söven sakalı igrenc gorende 5 vakit namaz kılsa dahi
kafirdir. cunku insan kabre girdiginde melekler ona peygamberimizin şemalini
gosterecekler. bu zat hakkında ne dersin diyecekler. o adam
sakallılardan tiksiniyor ise o meleklere ne diyecek? buından allaha iltica ederiz

son olarak su ibretli hadiseyi nazarlarınıza sunmak istiyorum

Resûlullah (s.a.v) devr-i saadetlerinde İran Kisrasına onu İslama
davet eden bir mektup yazmış, mektubu Abdullah b Huzâfe (r.a) ile
göndermişti. Abdullah b. Huzâfe mektubu Bahreyn büyüğüne ulaştırmış, o da
Kisraya ulaştırmıştı. Kisra Resûlullah (s.a.v) Efendimizin mektubunu
okuyunca yırtmış, parçalamıştı.

Bunun üzerine Resûlullah (s.a.v.) onun ve saltanatının paramparça
olması için beddua etmişti. Kisra mektubu yırttıktan sonra Yemendeki
Bâzâna bir mektup yazıp, Hicazdaki bu kimseye (yani Peygamberimiz (s.a.v.)
i kasdediyor) ki kuvvetli adam göndererek onu kendisine getirmelerini
istemişti. Bâzân da kahramanı kâtib ve muhâsib Bâbeveyhi bir Farslı
ile beraber Hicâza gönderdi

Bunlar Medineye Resûlullah (s.a.v.) Efendimiz;e geldiler Resûlullah
(s.a.v) Efendimiz&ın huzuruna girdiklerinde, sakallarının kesik,
bıyıklarının uzun olduğunu gören Resûlullah (s.a.v) Efendimiz, onların yüzüne
bakmak istemeyip, «Yazıklar olsun size! Bu şekilde tıraş olmanızı size
kim emretti?» buyurdu. «Sahibimiz (Efendimiz) Kisra emretti.» dediler.
Resûlullah (s.a.v.) Efendimiz de, «Bana da sahibim (Rabbim) sakalımı
uzatmamı, bıyıklarımı kısaltmamı emretti» buyurdular.

Sonra, Resûlullah (s.a.v.) «Benim sahibim (Rabbim) sizin sahibinizi
(efendinizi) bu gece öldürdü. Ona oğlu Şiyreveyh;i musallat etti ve
öldürdü.» buyurdular. İki adam, dönüp Bâzâna geldiler... (El-vefâ
bi-ahvâl-Mustafa; İbnül-Cevzi. El-bidâye ve;n-nihâye; İbnü Kesir). Bu vakadan
anlaşıldı ki, Resûlullah (s.a.v.) o iki adama bakmaktan hoşlanmadılar.
İşte bu hadise her mümini Resûlullah (s.a.v.) Efendimiz;i incitecek,
üzecek bir şeyi yapmamaya teşvik etmektedir.

sakal salmak efendimize benzemektir sakalı yolmak ise george bush a
benzemektir buyurun hangisini daha cok seviyorsanız ona uyun islam ayrıca
şeairi islamdır..

ve kendisine hak belli olduktan sonra muminlerin yoluna girmeyen herkes
dalalet ve sapıklık içindedir..ve sallahu ala nebiyyine muhammedin ve ala ali muhammed

2 yorum:

  1. Allah'ın helal ya da haram kılmadığı "sakalı bırakmak" gibi şeyleri, siz kim oluyorsunuz da haram ya da helal ediyorsunuz. Sakal bırakmak madem farz, Allah haşa Kur'an da bunu bildirmeyi mi unuttu ? Allah'ın kitabından sapıp, kendinize hadis, sünnet, fıkıh gibi saçmalıkları uydurmayın. Zumer 36, 43, 44 ve 23'de : "(Allah kuluna kâfi değil midir? Seni O'ndan başkalarıyla korkutuyorlar.) ve (Yoksa onlar Allah'tan başkasını şefaatçılar mı edindiler?) ( De ki: Bütün şefâat Allah'ındır.) - (Allah sözün en güzelini, birbiriyle uyumlu ve bıkılmadan tekrar tekrar okunan bir kitap olarak indirdi.) Bu ayetler varken, hala kendinize hadis, alim, şeyh vs. mi uyduruyorsunuz siz ? Bu dünyanızı da mahvettiniz, ahiretinizi de mahvettiniz. Allah affetsin sizi.

    YanıtlaSil
  2. Allah seni de affetsin

    YanıtlaSil