6 Temmuz 2012 Cuma

Nuzulu İsa

Nuzulu İsa Aleyhisselam

Euzubillahimineşşeydanirracim bismillahirrahmanirrahim elhamdulillahirrabil alemin vessalat

vesselam ala nebiyyina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ecmain emma baad

geçenlerde bulundugum bir yerde sohbet açıldı ve konu nuzulu isaya yani hazreti isa aleyhisselamın tekrardan dunyaya gelecegine geldi. ben okumus oldugum kuran ayetleri ve bildigim hadisi şerifler ve ulemanın bu konuda yazdıgı eserler ve kitaplarında geçen şerefli cümleler dairesice bunun dogru oldugunu ve hazreti isa aleyhisselamın tekrar geleceğini savundumancak sohbet etmekte olduğumuz zevat benimle aynı fikirde değillerdi.işte bu bende bu risaleyi yazma azmini doğurdu. sözü kısa tutarak kuranı kerim hadisi şerif ve ulemanın kitaplarında geçen kayıtları naklederek birazda kendimden bir şeyler ekleyerek nuzulu isa hakkında sözü tamamlayacağım.

her zaman için savunduğumuz fikir ve savunulması gereken şey yani doğru olan ehli sünnet vel cemaat cumhurul fukaha vel muhaddisinin mezhebidir. onların itikadıdır. onların fikirlerini benimsemek lazımdır. tabiki kitaplardan araştıracagız tahkik edecegiz ne dogru ne yanlış bulacagız. ancak genel olarak sıratı mustakim dedigimiz gerçek çizgi dogru yol ehli sünnet yoludur.müslümanlar bugun cok cesitli fırkalara ayrılmıslardır. hak uzere olan gene ehli hadis dedigimiz veya ehli sünnet dedigimiz insanlardır.bunlar bir fırka bir kavim degildir.

pakistanda turkiyede hindistanda endonezyada almanyada heryerde olabilirler. ancak düşünce ve inanışları birdir.ancak takdir edersiniz ki sünni bölgelerde her islami akım kendisini ehli sünnet olarak kabul ettirmeye çalışır. ancak gerçek ehli sünnet kitaplarda kaynagı olan fikirlere

dayananlardır. mesela adam tarikatçı hu çekiyor ama ehli sünnetligi elden bırakmıyor. yahu senin bu cektigin huu nun ve kafa sallamanın 114 kitapta delili yokki daha ehli sünnet oldugunu iddia ediyorsun?

evet simdi evela sunu bilmeliyiz ki islamda asl olan  kuranda ve mutevatir sahih hasen hadislerde gelenlere ve islam ümmetine mal olmus 4 imam ve hadis alimlerinin büyük kişilerin sözlerine itimat etmektir. işte biz bu sıralamayı izleyerek nuzulu isa hakkındaki nakli ve

akli delilleri serd edecegiz

1- kuranı kerimden deliller :

Meryem oğlu (İsa) bir örnek olarak verilince, senin kavmin hemen ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar. Dediler ki: "Bizim ilahlarımız mı daha hayırlı, yoksa o mu?" Onu yalnızca bir tartışma-konusu olsun diye (örnek) verdiler. Hayır, onlar 'tartışmacı ve düşman' bir kavimdir. O, yalnızca bir kuldur; kendisine nimet verdik ve onu İsrailoğullarına bir örnek kıldık. Eğer Biz dilemiş olsaydık, elbette sizden melekler kılardık; yeryüzünde (size) halef (yerinize geçenler) olurlardı. (Zuhruf Suresi, 57-60)

bu ayetlerin ardından su ayeti kerimeler gelmektedir :

Şüphesiz o, kıyamet-saati için bir ilimdir. Öyleyse ondan yana hiçbir kuşkuya kapılmayın ve

Bana uyun. Dosdoğru yol budur. (Zuhruf Suresi, 61)

Bu ayette geçen "O, kıyamet saati için bir ilimdir" ifadesinin Arapça karşılığı şu

şekildedir: "İnnehu le ilmun lissaati."

Bu ayetin Hz. İsa'nın ahir zamanda yeryüzüne dönüşüne açık bir işaret taşıdığını söyleyebiliriz. Çünkü Hz. İsa, Kuran'ın indirilişinden yaklaşık altı asır önce yaşamıştır.

Dolayısıyla bu ilk hayatını "kıyamet saati için bir bilgi" yani bir kıyamet alameti olarak anlayamayız. Ayetin işaret ettiği anlam, Hz. İsa'nın, ahir zamanda, yani kıyametten önceki son zaman diliminde yeniden yeryüzüne döneceği ve bunun da bir kıyamet alameti olacağıdır.

diger bir delil ise su ayeti kerimedir

Hani Melekler, dediler ki: "Meryem, doğrusu Allah Kendinden bir kelimeyi sana

müjdelemektedir. Onun adı Meryem oğlu İsa Mesih'tir. O, dünyada ve ahirette 'seçkin, onurlu, saygındır' ve (Allah'a) yakın kılınanlardandır. Beşikte de, yetişkinliğinde de insanlarla konuşacaktır. Ve O salihlerdendir. "Rabbim, bana bir beşer dokunmamışken, nasıl bir çocuğum olabilir?" dedi. (Fakat) Allah neyi dilerse yaratır. Bir işin olmasına karar verirse, yalnızca ona "ol" der, o da hemen oluverir. Ona Kitab'ı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğretecek. (Al-i İmran Suresi, 45-48)

kuranı kerimde pekcok yerde hikmet kelimesi gecmektedir. sahabeden ve tabiinden bu konuda

soz soyleyen herkes hikmet hadisi şerifler yani efendimizin sünnetidir demişlerdir dikkat ederseniz ayette Ona Kitab'ı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğretecek.  diyor. incili zaten kendisi getirdi tevratıda biliyordu hikmet dedik ki hazreti muhammed sallahu aleyhi ve

sellemin sunnetidir. kitab ise kuranı kerimdir. kuranda nekadar yerde kitab lafzı geçmişse orada işaret kuranı kerimedir.baska bir delil ise sudur :

Kuran'da Hz. İsa'nın ölümünü ifade eden bir diğer ayet ise Meryem Suresi'nde şöyle haber verilmektedir:

"Selam üzerimedir; doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak yeniden-kaldırılacağım gün de." (Meryem Suresi, 33)

Bu ayet Al-i İmran Suresi'nin 55. ayetiyle birlikte incelendiğinde çok önemli bir gerçeğe

işaret etmektedir. Al-i İmran Suresi'ndeki ayette Hz. İsa'nın Allah Katına yükseltildiği ifade edilmektedir. Bu ayette ölme ya da öldürülme ile ilgili bir bilgi verilmemektedir.

Ancak Meryem Suresi'nin 33. ayetinde Hz. İsa'nın öleceği günden bahsedilmektedir. Bu ikinci ölüm ise ancak Hz. İsa'nın ikinci kez dünyaya gelişi ve bir süre yaşadıktan sonra vefat etmesiyle mümkün olabilir. (En doğrusunu Allah bilir)

burada sunu hatırlatmalıyız ki isa aleyhisselam geldiginde yeni bir din getirmeyecek veya hristiyanlıgı kullanmayacaktır islam ile hukmedecektir. cunku efendimiz la nebiyyi baadii benden sonra peygamber gelmeyecek diyor. yani son din islamdır allah katında din islamdır ve son din odur ve allah sadece islamdan razıdır. bunlar hakkında ayetler vardırla nebiyyi baadii hadisi şerifine gelince. bazıları buna dayanarak efendimiz diyorki benden sonra peygamber gelmeyecek diyor siz ise hazreti isa gelecek diyorsunuz diyorlar bunlara sunu deriz bu odada ahmed mehmed hasan oturuyor sohbet ediyor olsalar, sonra hasan odadan ayrılsa biyere gitse ve gelecek olsa odaya o sırada ali gelse ve deseki hasan geldimi? ona evet hasan geldi ama biyere kadar gitti simdi gelecek  denirve odaya hasan gelse otursa o eve enson gelen kişi kimdir? diye soruldugunda bu 4 kisi hep birden buraya ali enson geldi dicekler. ama gorunuste hasandır. işte bu hadisi boyle anlamak lazımdır. simdi hadisi şeriflerdeki delillere gelelim :

efendimiz sallahu aleyhi ve sellem su hadisi şerifleri irad buyurmuslardır

Sizler on alameti görmedikçe hiçbir zaman Kıyamet kopmaz... Biri de İsa (as)'ın inmesi... (Müslim, Kitabü-l Fiten: 39)

Vallahi Meryem oğlu (Hz. İsa Aleyhisselam), Feccu'r-Ravha nam mevkide, hacc yapmak veya umre yapmak yahut da her ikisini de yapmak için icabet edecektir. (Müslim, Hacc: 216, 1252)

Kıyamet on alamet görülmedikçe kopmaz: Duman, Deccal, Dabbetu'l arz, Güneş'in batıdan doğması, İsa'nın yeryüzüne inmesi... (Rudani, Büyük Hadis Külliyatı, 5. cilt, s. 362)

Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, Meryem oğlu İsa'nın adalet sahibi olarak inmesi yakındır... [Buhari, Kitabü'l-Büyu': 102, Mezalim: 31, Enbiya 49; Müslim, İman: 242 (155); Ebu Davud, Melahim: 14 (4324); Tirmizi, Fiten: 54 (2234)]

İsa inecek; emirleri: 'Haydi gel, bize namaz kıldır!' diyecek. Buna karşılık: 'Kiminiz kiminizin emiridir. Bu, Allah'ın bu ümmete bir lütfu keremidir' diyecek. (Rudani, Büyük Hadis Külliyatı, 5. cilt, s. 380)

Vallahi muhakkak ve muhakkak Meryem oğlu İsa inecek, hem adil bir hakem, adaletli bir hükümdar olarak inecek... (Sahih-i Müslim bi Şerhin-Nevevi, cilt 2, s.192; Kenzul Ummal, Kitabul-İman, Bab-ı Nüzul-i İsa İbn-i Meryem, 14/332)

İmamınız kendinizden olduğu halde, Meryem oğlu sizin içinize indiği zaman sizler nasıl olursunuz?" (Buhari, Enbiya 50, 3265, 3/1272; Müslim, İman:71,155,1/136;Beyhaki, Esma ve Sıfat: 3265, 2/166)


işte efendimizin 7 adet hadisi şerifi mevcud. gorunuyorki coguda mutevatir ve sahihdir. buhari muslim rivayet etmistir. mutevatir hadisi inkar etmek küfürdür. imam şevkani ve envar şah keşmiri ve kettani ile suyuti nuzulu isa hakkındaki hadisler mütevatir demişlerdir

aklii delillere ve ulemanın kavline gelince :

dunyada suan cok büyük buhranlar sıkıntılar yasanıyor. ve hazreti isa aleyhisselam gelince bu sıkıntıların hepsine son verecek. ve o hazreti mehdi ile birlikte faliyet gosterecek. dunyada bulunan yahudi fitnesini yok edecekler ve yahudileri öldürecekler

evet hazreti isanın aramızdan ayrılısı ilginclik arzeder. o 2000 sene evel romalı askerler tarafından öldürülmedi ve çarmıhada gerilmedi. romalı askerler onun bir benzerini ona benzeyen adamı idam ettiler. ve cenabı allah hazreti isayı kendi huzuruna aldı yani semaya yükseltti. bunları kuranı kerim soyluyor. ve onun dogumuda ilginctir allahdan bir ikram olarak bir anda hiçbir beşerden olmamak sureti ile allahın emretmesi ile yaratması ile hazreti meryme validemizin rahmi maderinde bir anda vucud bulmuştur ve o beşikte iken konusmustur

dunya ya gelmeside dunyadan 2000 sene evel ayrılısıda cok büyük mucizeler ihtiva etmektedir cunku o cok büyük bir peygamberdi. işte onun gibi tekrar gelişide büyük bir mucize olacak. bazılarının aklına takılabilir 2000 sene once dunyadan ayrılmıs insan nasıl dunyaya gelecek diye. kendilerine ashabı kehf kıssasını hatırlatırız. onlar bir gurup gençti ve iman etmişlerdi. romanın zulmunden kaçarak bir magraya sıgındılar ve allah teala onları orada 300 sene kaldılar

Onlar mağaralarında üç yüz yıl kaldılar ve dokuz (yıl) daha kattılar. De ki: "Ne kadar kaldıklarını Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gaybı O'nundur. O, ne güzel görmekte ve ne güzel işitmektedir. O'nun dışında onların bir velisi yoktur. Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz." (Kehf Suresi, 25-26)

işte onları yaşattı uyuttu ve tekrar dunyaya 300 sene sonra geldi. bunu akıl almayabilir ama bu olmuş bişey canlı şahidleri vardı zamanında bu dunyada büyük bir hadise olmuştu. ve kuranı kerimde 100 sene uyutulan adamdan soyle bahsedilir

Ya da altı üstüne gelmiş ıssız duran bir şehre uğrayan gibisini (görmedin mi?) Demişti ki:

"Allah burasını ölümünden sonra nasıl diriltecekmiş?" Bunun üzerine Allah onu yüz yıl ölü bıraktı sonra onu diriltti. (Ve ona) Dedi ki: "Ne kadar kaldın?" O: "Bir gün veya bir günden az kaldım" dedi. (Allah ona:) "Hayır yüz yıl kaldın böyleyken yiyeceğine ve içeceğine bak henüz bozulmamış; eşeğine de bir bak; (bunu yapmamız) seni insanlara ibret-belgesi kılmamız içindir. Kemiklere de bir bak nasıl biraraya getiriyoruz sonra da onlara et giydiriyoruz?" dedi. O kendisine (bunlar) apaçık belli olduktan sonra dedi ki: "(Artık şimdi) Biliyorum ki gerçekten Allah herşeye güç yetirendir. (Bakara Suresi, 259)

bunun gibi dogumuda farklılık arzeden hazreti isa dunyaya tekrar gelecektir bunu hazreti muhammed sadıkı masduk haberi veriyor ve dini islamın kurandan sonra en muteber iki kitabı buhari muslim soyluyor buhari muslimi inkar eden bir kişi ise ne namaz kılabilir ne oruc tutabilir haccada gidemez cunku islamın her ibadetinin tafsilatı hadisi şeriflerdedir ayrıca din hususunda mutlaka bir dayanaga dayanmalıdır cunku peygamber ve din 1400 sene evel gelmiştir

hiçbir kaynaga inanmamak hepsine suphe icinde kalmak insanı dalalete goturur cunku din zaten imandır inanmaktır hazreti muhammede sozlerine inanmaktır ve gayba imandır nuzulu isada gaib bir meseledir gayba mutealliktir

hazreti isanın gelecegini imam azam fıkhul ekberde soylemiştir o soyle diyor : nuzulu isa ve mehdi deccal olayları haktır

turkiyedeki müslümanların ezici cogunlugu imamı azamın mezhebindendir onun mezhebinden olupta onun bu sozune itimad duymayan kimse aklını kaybetmiş demektir

ayrıca harun hayha cubbeli ahmed gibi hoca efendiler nuzulu isa hakkında yazmışlardır ve kitabımızda harun yahyanın eserlerinden faydalanık zaten

ayrıca isa aleyhisselamın gelecegine itiraz eden hiçbir alim duymadım.yada buna itiraz eden bu sapıklıktır diyen hiçbir alim olmamıştır tarihte

aksine suyuti heysemi ibni kesir alusi şevkani kevseri gibi mumtaz alimler ve daha pekcokları isada mehdide gelecek demişler ve eserler yazmışlardır

bizim dayandıgımız nokta kuran hadis ve güzel alimlerin sözleridir dahada hazreti isanın gelecegini kabul etmemek yahudiler arasında hazreti muhammed geldiginde onu kabul etmemek gibi bişeydir

zaten hazreti isa aleyhisselamın gelecegine iman etmemek insana maddi manevi hiçbir kar saglamaz. yahu bukadar kuran ayeti hadisi şerif yazdık bunlara itimad eden ne kaybeder?

evet sozlerimizin sonu allah tealaya hamd etmektir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder