7 Temmuz 2012 Cumartesi

Namazı Terk Etmenin Hükmü

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ

الحمد لله نحمده ونستعينه، ونستغفره ونتوب إليه ، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا، ومن سيئات أعمالنا ، من يهده الله فلا مضل له ، ومن يضلل فلا هادي له، وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له ، وأشهد أن محمداً عبده ورسوله صلى الله عليه وعلى آله أصحابه ومن تبعهم بإحسان إلى يوم الدين .
أما بعد :

günümüzde pekcok müslüman ülkelerde 5 vakit namazı terk etmekteler. 3 ay 5 ay bırakan var hatta mutlak suretle bırakan yada hiç başlamadıgı halde kılmayanlar var

bu insanlara namaz kılmayanın hazin sonunu ve islam fıkhındaki hukmunu ve işledikleri gunahı hatırlatmak ve müslümanlarada kim kafir kim mümin bilmeleri için bu makaleyi kaleme alıyoruz

فقال الإمام أحمد بن حنبل: "تارك الصلاة كافر كفراً مخرجاً من الملة، يقتل إذا لم يتب ويصل".

imam ahmed bin hanbel soyle diyor namazı terkeden kafirdir onun küfrü islamdan çıkartan küfürdür tevbe edip namaz kılmazsa öldürülür

فقال مالك والشافعي: "يقتل حداً"

imam şafi ve imam malik hadden öldürülür dediler

ve bu mesele hakkında insanlar ihtilafa düşmüşlerdir. alimlerden de namaz kılmayan öldürülmez diyenler vardır. ancak insanların ihtilafa düştügü meselelerde meseleyi kitab ve sünnete arz etmek durumundayız

:(وَمَا اخْتَلَفْتُمْ فِيهِ مِنْ شَيْءٍ فَحُكْمُهُ إِلَى اللَّه) (الشورى:الآية 10)

allah teala soyle buyuruyor mealen Hakkında ihtilafa düştüğünüz herhangi bir şeyin hükmü Allah'a aittir.

فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً) (النساء : الآية 59

ve baska bir ayette böyledir : Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygambere de itaat edin ve sizden olan emir sahibine de itaat edin. Eğer herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz; Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resulüne arz edin. Bu, daha iyidir ve sonuç bakımından da daha güzeldir.

bize vacib olan bu mesele hakkında hükmü felan alimden fülan alimden almak degil kitab ve sünnet ne demiş ona bakmaktır

ve biz bunu kitab ve sunnete arz ettigimizde namazı terketmenin insanı kafir yaptıgını ve islamdan cıkardıgını goruyoruz

قال تعالى في سورة التوبة : (فَإِنْ تَابُوا وَأَقَامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّين) (التوبة : الآية 11)

allah teala soyle buyuru mealen eger tevbe ederler namazı kılarlar zekatı verirler ise onlar din kardeşlerinizdir

وقال في سورة مريم : (فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيّاً إِلاَّ مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحاً فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلا يُظْلَمُونَ شَيْئاً) (مريم : 59-60).

ve meryem suresi 59-60 da soyle buyurulmaktadır mealen : Sonra bunların ardından öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular; onlar bu taşkınlıklarının karşılığını mutlaka göreceklerdir. (Cehennemdeki "Gayya" vadisini boylayacaklardır.)

birinci ayet onlar namaz kılar zekat verirlerse dinde kardeşleriniz olurlar diyor. kardeşlik sadece müslümanlara has bişeydir. evet anadan bbadan kardeşlikte var ama kuran yabancı kişilerden bahsediyor.

Hep birlikte Allah'ın ipine (İslâm'a) sımsıkı yapışın; parçalanmayın. Allah'ın size olan nimetini hatırlayın: Hani siz birbirinize düşman kişileridiniz de O, gönüllerinizi birleştirmişti ve O'nun nimeti sayesinde kardeş kimseler olmuştunuz.

ilk müslümanlara denmiştir.

Allah'a ve ahiret gününe inanan bir toplumun -babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa- Allah'a ve Resûlüne düşman olanlarla dostluk ettiğini göremezsin.-mucadele22-

Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz.-hucura10-

demekki kardeslik islami bir kavramdır. bu kafirler islama girip namaz kılıp oruc tutarlarsa onlar öldürülmez. ayetin sibakında kafirleri öldürmek geçmektedir.

ikinci ayette geçen hevaya şehvete uymak ve gayyaya atılmak kafirlere mahsus bişeydir

yani kurandan anladıgımız namaz kılmayanların kafirler oldugudur

baska ayette ise su çok acı gerçekler karşıya cıkıyor

38- Her nefis kendi kazancına bağlıdır.

39- Ancak amel defterleri sağından verilenler hariç.

40- Onlar cennettedirler, sorup dururlar.

41- Suçluların durumunu.

42- "Nedir sizi Sekar'a sokan?" diye.

43- Suçlular der ki: "Biz namaz kılanlardan değildik."

44- "Yoksula da yedirmezdik."

45- "Boş şeylere dalanlarla dalar giderdik."

46- "Ceza gününü yalanlardık."

47- "Nihayet bize ölüm gelip çattı."

48- Artık onlara şefaatçilerin şefaatı fayda vermez.

- müdessir -

sakar cehennemdeki en derin vadilerden biridir. namaz kılmaya kılmaya bunlar iyiliktende uzaklaşmışlar ve yoksulu dahi yedirmez olmuslar yani ahlakları bozulmus cunku namaz insanı kotuluklerden arındırır.ve git gide iş küfre kadar gitmiş.nihayet ölüyorlar ve şefaatçilerin şefaatide onlara fayda vermiyor

efendimiz söyel buyuruyor şefaatim ümmetimin büyük günah işleyenleri içindir.

efendimiz ümmetinden büyük gunah işleyenlere şefaaat edecektir. ve onun şefaati fayda verir.cehennemden kurtarmasa bile az yaktırır bir sekilde onun şefaati fayda eder.

hiçbir şefaatçinin şefaat edemeyecegi kişiler ise kafirlerdir. işte namaz kılanlara şefaat işlemiyor gördük.

oyuzden daha cıkıpta efendim gunahtır haramdır ama islamdan cıkartmaz demeye kimsenin hakkı yok. bu acık bir gerçekki onların kafir oldugunu kuran soyluyor. kuran herşeyi madde madde insanların kafasına sokan bir kitap degil. düşünmeye sevkeden bir kitap. müdessir suresinin bu ayetleri düşünülecek ve insan allahdan korkacak hemen namaza başlayacak

sünnetten delillere gelince :

قال صلى الله عليه وسلم : "إن بين الرجل وبين الشرك والكفر ترك الصلاة " رواه مسلم في كتاب الإيمان عن جابر بن عبد الله ، عن النبي صلى الله عليه وسلم

1- efendimiz soyle buyuruyor kişi ile şirk arasında namazın terki vardır * muslim *

وعن بريده بن الحصيب رضي الله عنه ، قال : سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم ، يقول : "العهد الذي بيننا وبينهم الصلاة ، فمن تركها فقد كفر". رواه أحمد وأبو داود والترمذي والنسائي وابن ماجه

2- efendimiz soyle buyuruyor : kafirler ile aramızdaki ahid namazdır kim onu terk ederse kafir olmuştur. - 5 imam rivayet etmiştir -

buradaki küfürden kasıt insanı islamdan cıkartan küfürdür. cunku bizim ile onlar arasında diyor yani biz ve onlar kavramı var

وفي صحيح مسلم عن أم سلمة رضي الله عنها ، أن النبي صلى الله عليه وسلم ، قال : "ستكون أمراء ، فتعرفون وتنكرون ، فمن عرف برئ ، ومن أنكر سلم ، ولكن من رضي وتابع . قالوا : "أفلا نقاتلهم ؟ قال : "لا ما صلوا

efendimiz söyle buyuruyor

Şu muhakkak ki, sizin üzerinize bir takım âmirler ta'yin olunacak da sizler onların işlerinden bazısını güzel göreceksiniz, bir kısmını da çirkin görüb inkâr edeceksiniz. Çirkin işi çirkin gören onun günahından beri olur. İnkâr ve red eden de günaha iştirakten salim olur. Fakat çirkin işe rızâ gösteren ve o işte faillerine tabi olan ise günahdan beri olmaz, cezadan salim kalamaz."
Sahâbiler: "Yâ Resûlellah! Böyle münker iş yapan âmirlerle mukatele yapmayalım mı?" diye sorduklarında Resûlullah: "namazı kıldıkları müddetçe hayır" cevabını
verdi.
Bu Hadis'i Müslim (1854) rivayet etmiştir.

yani namaz kılmaları onları öldürmeye engeldir. cunku namaz kılan kişi mumindir mumini müteammiden öldürmek ise ebedi cehennemlik bir cezadır. müslüman katl edilemez. müslüman halifeleri emirleride fasıklık yapabilir haddi aşabilir zulmedebilir ancak namaz kılmıyorlarsa öldürülürler. fakat namaz kılıyorlarsa öldürülemezler. işte halife abdulazizi ermeni emanuel karasu ve ittihatçı çetesi öldürmüştür. ancak o namaz kılıyordu.

رواه ابن أبي حاتم في سننه عن عبادة بن الصامت رضي الله عنه ، قال : أوصانا رسول الله صلى الله عليه وسلم : "لا تشركوا بالله شيئاً ، ولا تتركوا الصلاة عمداً ، فمن تركها عمداً متعمداً فقد خرج من الملة ".

رواه ابن أبي حاتم في سننه عن عبادة بن الصامت رضي الله عنه ، قال : أوصانا رسول الله صلى الله عليه وسلم : "لا تشركوا بالله شيئاً ، ولا تتركوا الصلاة عمداً ، فمن تركها عمداً متعمداً فقد خرج من الملة ".

ibni ebi hatim süneninde ubade bin samit radiyallahu anhın soyle dedigini rivayet eder : efendimiz bana vasiyet ettiki allaha hiçbişeyi ortak koşma kasten namazı asla terketme kim namazı kasten terkederse islam milletinden çıkar

namaz zekat hac oruç islam bu 4 rukun üzere bina edilmiştir. bunlardan bir tanesini bile kim kastan terk ederse kafir olur.

ayrıca su soruyuda sormamız lazım namaz neden terkediliyor sebeb ne? gunde yarım saat 1 saat tutar 5 vakit namazı kılmak.hiçmi vakit kalmıyor yani bukadarmı meşgul bu insanlar dunya ile ugraşmaya? 23 saat dunya ile ugraş ama 1 saatte namazını kıl kaybın olmaz

dikkat edersek hadisi şerifte بين الرجل وبين الشرك والكفر ibaresi harfi tarif el iledir eş şirk vel küfr eger harif tarifsiz olsaydı bu nankorluk kotuluk anlamına gelirdi ancak böyle lamı tarifli oldugu için buna mutlak manada islam milletinden cıkartan şirktir diyoruz

قال عبد الله بن شقيق : "كان أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم لا يرون شيئاً من الأعمال تركه كفر غير الصلاة". رواه الترمذي والحاكم وصححه على شرطهما

abdullah bin şakik diyorki resulullahın ashabı namazın terkinden başka şeyi küfür olarak görmezdi- tirmizi-

yani onu küfür olarak görürlerdi.

ishak bi ruhaye ibni hazm ibrahim en nehai munziri ibni kayyım ibni teymiyye bu zevatın hepsi eserlerinde namaz kılmayan kafirdir demişlerdir

وقوله صلى الله عليه وسلم في حديث معاذ : "ما من أحد يشهد أن لا إله إلا الله وأن محمداً رسول الله صدقاً من قلبه إلا حرمه الله على النار" رواه البخاري

efendimiz soyle buyuruyor muaz radiyallahu anh den buharinin rivayet ettigi uzre : kim sadık olarak kalben canı gonulden la ilahe ilallah muhammeder resulullah derse allah ona ateşi haram kılar

bazıları la ilahe ilallah diyen cennete er geç girer hayatı boyunca namaz kılmasada oruc tutmasada haccada gitmesede adam la ilahe ilallahı ölmeden 1*2 kere tekrarlasa cennetliktir diyebilir. ancak gordugunuz gibi hadiste canı gonulden sadaketle sadıkan diyor hadiste. sıdk birşeyi dogrulamak demektir yani dogrulamak dedigini yapmak. ayetlerde hadislerde pekcok defa nmaz kılın iyidir güzeldir denmiş. sadık olan allaha itaat eder gunde 5 vakit kılar hatta nafileleri bile kılar.

sadakat budur. sadakat allahı sevmektir ona ibadet etmektir. seven sevdigine itaat eder. sevdigini söyle ama hiçbi dedigini yapma. bu sahtekarların sevgisidir.

oyuzden her la ilahe il allahı diyeni ebedi cennetlik yapmak mürcie mantıgıdır. oyuzden imandan cıkmamak icin her ferdin 5 vakit namazını kılması şarttır

ve namaz imandan sonraki birinci esastır. insanlara ahirette ilk iman sorulacak.sonra namaz sorulacak. bu derece onemli

efendimiz hazreti muaz radiyallahu anhı yemene gonderirken dediki insanları evela şehadeteyne davet et sonra namaza sonra zekata...

عن حذيفة بن اليمان قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : "يدرس الإسلام كما يدرس وشي الثوب" الحديث . وفيه : "وتبقى طوائف من الناس ، الشيخ الكبير والعجوز يقولون : "أدركنا آباءنا على هذه الكلمة لا إله إلا الله فنحن نقولها" فقال له صلة : "ما تغني عنهم لا إله إلا الله وهم لا يدرون لا صلاة ، ولا صيام ، ولا نسك ، ولا صدقة " فأعرض عنه حذيفة ، ثم ردها عليه ثلاثاً ، كل ذلك يعرض عنه حذيفة ، ثم أقبل عليه في الثالثة فقال : " يا صلة ، تنجيهم من النار" ثلاثاً .

ibni macenin rivayet ettigi bir habere gore ahir zamanda bir takım yaşlı kadın ve adamlar olacaklar ve diyecekler ki biz bir takım cedlerimize yetiştik onlar la ilahe il allah diyorlardı bizde bunu diyoruz diyecekler ama namaz oruc hac hiçbir ibadet yapmayacaklar...boyle insanlar olacak ahir zamanda huzeyfe radiyallahu anh bunları anlatıyor. sıla bin zufere. ve sıla bin züfere diyorki ey sıla bu la ilahe il allah lafzı onları ateşten kurtaracak diyor.

allame muhammed bin salih el useymin bu hadis sahih degildir zayıftır demektedir. ayrıca okadar sahih hadise karşı bu hadis duramaz. ve sahabelerin görüşleride bu yonde degil. onlar namaz kılmayanı kafir gorurdu. ayrıca namaz kılmayan oruc tutmayan sadece la ilahe il allah diyen adamların ateşten kurtulacagı sadece huzeyfe radiyallahu anha aittir. lakin gerçekte bu hadis metnen zayıftır. belki huzeyfe boyle bir lafı hiç etmedi

lakin bu hadise dayananlar var. evela usulu hadis bakımından ahkam ve itikad meselelerinde zayıf hadis delil degildir. yani bu hadis ile amel edilmez

ayrıca efendimiz bu insanlar ateşten kurtulacak demiyor hueyfe diyor

hem hadis seneden zayıf

ayrıca bu insanların zamanı demekki ahir zamanın cok cok sonları. yani islamdan artık hiçbirşey kalmamış sadece la ilahe il allah kalmış. yani islam devleti kültürü artık tükenmiş ve sadece şehadet kalmış bazı hadislerde mekke medinede ahir zamanda davar güdülecegi geçiyor. ve kıyamet bu adamların üstüne kopacakmış. işte bu yaşlı zevatın yasadıgı donemde o donemler olabilir. zaten kıyamet insanların en şerlileri uzerine kopacak.

hem biz oyle bir donemde degiliz. her yerde hocalar hacılar alimler var. her yer islami kitap dolu. camiler dolu. oyuzden günümüz insanının ateşten korkup namaza derhal baslaması lazım.

simdide namaz kılmamanın dunyevi hükümlerine gelelim

namaz kılmayan müslüman halka emir idareci yonetici devlet reisi olamaz

müslüman evladına veli olamaz

müslümanların hiçbir işinde velayeti caiz degildir

fukahalarımız rahimehumullah vela ve bera kitaplarında demişlerdir ki kafir müslüman hanımlara nikah işlerinde veli olamaz.

أن النبي صلى الله عليه وسلم قال : " لا يرث المسلم الكافر، ولا الكافر المسلم". أخرجه البخاري ومسلم وغيرهما

efendimiz buyuruyorki musluman kafire kaifr muslumana varis olamaz - buhari muslim -

(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا ) (التوبة : الآية 28)

meali şerifi sudur : müşrikler necistir onlar mescidi haram ve civarına yaklaşmasınlar - tevbe 28 -

yani onlar harameyne sokulmazlar

onlara ölümünden sonra rahmet okunmaz ve duada edilmez

(وَلا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَداً وَلا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ)

Ve onlardan biri ölürse asla namazını kılma ve kabirinin başına gidip durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü tanımadılar. Ve fasık olarak can verdiler. - tevbe 84 -

ayrıca cenaze namazlarıda kılınmaz. bir donem ' aşırı dinsiz ' bir hakim varmış bu yakın devirde. bana bir büyügüm anlatmıştı. bu adam ölmüş. hocalar demişlerki biz bunun namazını kılmayız. onu öyle bi gece gömüvermişler.

yani bize aşırı dinci diyorlar ama aşırı dinsizlerin durumu daha kötü. ölünce bile aşagalnıyorlar

(مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُوا أُولِي قُرْبَى مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِيم وَمَا كَانَ اسْتِغْفَارُ إِبْرَاهِيمَ لِأبِيهِ إِلاَّ عَنْ مَوْعِدَةٍ وَعَدَهَا إِيَّاهُ فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلَّهِ تَبَرَّأَ مِنْهُ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ لَأَوَّاهٌ حَلِيمٌ) (التوبة : 113- 114)

Ne peygambere, ne iman edenlere akraba bile olsalar cehennemlik oldukları iyice belli olduktan sonra müşriklere istiğfar etmek yoktur.

İbrahim'in babası için istiğfar etmesi de sırf ona vermiş olduğu bir sözden dolayı idi. Böyle iken onun bir Allah düşmanı olduğu kendisine açıklanınca o işten vazgeçti. Şüphesiz ki İbrahim, çok bağrı yanık, çok halim birisi idi.

gene onun müslüman bir hanım ile evlenmesi mümkün degildir

delilide şudur

(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا جَاءَكُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِهِنَّ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ فَلا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَى الْكُفَّارِ لا هُنَّ حِلٌّ لَهُمْ وَلا هُمْ يَحِلُّونَ لَهُنّ) (الممتحنة : الآية 10)

Ey iman edenler! Mümin kadınlar hicret ederek size geldiği zaman, onları imtihan edin. Allah onların imanlarını daha iyi bilir. Eğer siz de onların inanmış kadınlar olduğunu öğrenirseniz onları kâfirlere geri döndürmeyin. Bunlar onlara helal değildir. Onlar da bunlara helal olmazlar. Onların (kocalarının) sarfettiklerini (mehirleri) geri verin. Mehirlerini kendilerine verdiğiniz zaman onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur. Kâfir kadınları nikâhınızda tutmayın, sarfettiğinizi isteyin. Onlar da sarfettiklerini istesinler. Allah'ın hükmü budur. Aranızda O, hükmeder, Allah bilendir, hikmet sahibidir.

evet muhterem müslümanlar. elimiz döndügünce bu konuda size bişeyler yazmaya calıstık. arada bazı acıklamalar ve bastaki dibace kısmı şahsıma aittir ancak eser genel olarak muhammed bin salih el useymin - allah kendisini cennet ehlinin en şereflilerinden eylesin - e aittir. kitabının ismi hükmü tarikus salah

ve sallahu ala seyidina muhammed

1 yorum:

  1. Benim anlamadığım şey bu buharinin kitabında yazanlar neden kuranda yazılanlar gibi mutlak doğru kabul ediliyor. Zaten buhari ve diger hadis kitaplarında her bilgi var üstelik bunlar mutlak doğru kabul ediliyor o zaman kurana ne gerek var?

    YanıtlaSil