1 Temmuz 2012 Pazar

Mevdudi'nin Mühim Bir Fetvası

Bismillahirrahmanirrahim

 elhamdulillahi rabbil alemin vessalat vesselam ala nebiyina muhammed

 geçtiğimiz asrın mümtaz alimlerinden ve fikir adamlarından olan üstad ebul ala el mevdudi rahmetullahi aleyhe sorulan bir fetva ve kendi neşrettiği dergideki cevabıdır.

 bu günlerde memleketimizdede buna benzer hadiseler yaşandığından bu meselenin bilinmesi şarttır

 Mihraceye Gıyabında Saygı Duruşunda Bulunmak Soru:

 Okulda eğitimden sonra bando eşliğinde Mihrace'ye say¬gı merasimi yapılıyor. Ben, bir kulu Allah'a ibadette ortak koşmayı söz ve fiille reddettim. Okul müdürü bana düşün¬mem için mühlet vermiş bulunuyor. Bu durumda bana ne salık verirsiniz.

 Cevap: Netice ne olursa olsun, behemehal siz saygı duruşunda bulunmayın, ama kendi gücünüz ölçüsünde bu meseleyi uygun bir şekilde geçiştirmeye bakın.

 Bunu şu şekilde yapabilirsiniz: Oldukça soğukkanlılıkla müdüre bu meseleyi uzatmaktan kaçınmasını anlatmaya çalışınız. Siz saygı duruşu maktan kaçınmasını anlatmaya çalışınız. Siz saygı duruşu yapılırken kaytarır ve okul müdürü de buna ses çıkarmadan göz yumarsa mesele büyümez.

 Fakat o, bu meselede ısrar eder ve sizin katılmamanızı sorgulamaya kalkışırsa mesele¬nin boyutları genişler. Dolayısıyla olay sadece sizin okulu¬nuzla sınırlı kalmaz, hem sizin okulda hem de bütün eyalette tepkiye neden olur.

 Bunu okul müdürüne anlatmaya çalışın. Eğer akıllı bir kişi ise bu işten kendiliğinden vazgeçecektir. Değilse, meseleyi oluruna bırakın.

 Belki de Allah Teâlâ sizin vasıtanızla bulunduğunuz eyalette bu mesajın yayılması için bir zemin hazırlamak istiyordur.

 Memuriyetten atılmanız ya da eyaletten çıkarılmanız söz konusu olsa da zerre kadar bir zaaf göstermemek için kendinizi iyice tartın. Ben de Allah Teâlâ'nın size dayanma gücü vermesi için dua ediyorum -

 tercuman el kur'an : receb şaban 1362

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder