7 Temmuz 2012 Cumartesi

Müslümana Rehber

euzubillahimineşşeydanirracim bismillahirrahmanirrahim elhamdulillahi rabbil alemin vessalat vesselam ala resulina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ecmain ve men ittebehum bi ihsan ila yevmiddin emma baad

ey bu satırları okuyan allahın yarattığı şerefli mahluk insan.. eğer cennete gitmek istiyorsan mutlak suretle cenneti yaşarken - miraca çıktığında- görmüş olan ve cenneti yaratanın hak habercisi olan hazreti muhammed mustafanın yoluna uymak durumundasın. eğer onun yolundan ve onun belirttiklerinden bir karış saparsan cehenneme düşersin

o hak resul sallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor : yahudiler yetmiş bir fırkaya ayrıldılar bir fırkaları hariç hepsi cehennemdedir nasraniler yetmiş iki fırkaya ayrıldılar bir fırkaları hariç hepsi cehennemdedir. ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak bir tanesi hariç geri kalan hepsi cehennemdedir. o ateşten fırka kimdir denildiginde benim ve ashabımın yolu üzere olanlardır buyuruyor.

evela bu hadisi şerife göre daha dünyada iken müslümanların tek bir fırka oldukları zaman müslümanların arasına ihtilaf girmediği dönemlerde ileriye yüzlerce yüzyıl ilerisine ve bizi ilgilendiren kısmı olan yaşadığımız şu 1430 senesine bakarak ümmetinin ihtilafa düşeceğini ümmetin sapıklık içerisinde olacağını söylemesi bir mucizedir. ve hadisin peygamberin ağazından çıktığınada delildir.

saniyen resulullahın sünnetine ve ashabın yoluna uyanların da olacağını bildirmeside bir başka mucizedir.

salisen anlayacağımız şudur : efendimiz bizi ikaz ediyor. dininizde yahudileşmeyin ve nasranileşmeyin dinde onların yaptığı bidatları yapmayın. ve benim yolum üzere olun hadislerime uyun sahabelerimden gelen eserlere ittiba edin yoksa cehennemdesiniz.

şimdi bu satırı okuyan kişi kendisine özellikle itikadına yani islamı ve dünyayı anlayış şekline bakmalı. kuranı kerime ve hadisi şeriflere ve sahabelere nekadar uyuyor bu akide?

sonrada islamı yaşayışına bakmalı amellerine ibadetlerine bakmalı haramlara nekadar giriyor nekadar sevap işliyor. hangi ibadetleri yapiyor hangisini yapmıyor.

günümüz insanının önünde islami manada dini yaşayış ve anlayış açısından 73 tane yol var bunların isimleri tarikat cemaat hizip parti teşkilat müessese vakıf dernek hareket isminde olabilir. ismi olmayabilir bile. ancak sayıları 73 tür. ve bu yollardan 72 sinin özürü vardır kusurlarıda şudur : sünnete ve sahabe kavline uymazlar..

tabiki en başta peygambere indirilen kuranı kerimede uymazlar belki kurana sunnete sahabe eserine uyar görünürler ancak yahudi gibi onu tahrif ederler

mesela yahudinin kitabında hırsızlık haramdır yazıyor. ancak yahudi bunu talmudda şöyle tevil ediyor: hırsızlık haramdır ama yahudinin malını çalarsan haram. yahudi olmayanın malını çalarsan caizdir sevaptır hatta ibadettir diyor.

veya faiz haramdır diyor ancak yahudi arasında faiz alıp vermek haramdır yahudi olmayan faiz ver al diye yazıyor.

işte allahın kelimeleri olan özünde allahdan inme olan tevratı değiştirip tahrif edip çoğunu yok edip kalanlarıda bu şekilde tahrif ederek kendince çarpık bir din anlayışı oluşturan yahudi gibi günümüzdede kuranı kerim ayetlerini kafasına göre anlayan hadislerden istedigini alıp istemedigini almayan insanlar var. işte bunlar yahudileşen insanlardır.

hicab ayetlerini okuyor diyorki bu hitap peygamberin eşlerinedir allah onlara kapanın diyor bizim kızlarımıza demiyor, diyor. veya bunlar arap adetidir diyor. veya bu örtünme tavsiye edilmiştir ancak mecburi değildir isteyen örtünür diyor. veya takvalılar örtünür ama açıklarda kafir değildir diyor. veya bu çağda bunlar olurmu canım diyor yani bir şekilde aklı kullanarak allahın kelimesini kendini kandırarak geçersiz kılıyor. işte bu aklın yahudi aklından ne farkı var?

kuranı kerim naslarını bu şekilde tahrif edenleri anlamak kuranı ve hadisi bilenlere çok kolaydır. '' arife tarif gerekmez '' atasözümüz çok manidardır. yani,  arif bilici bilen kişi herşeyi anlar bunun içinde evela kuranı kerimi ve hadisi şerifleri ümmetin ilklerinin eserlerini kitaplarını fikirlerini bilmek icab ediyor. bugün zaten sapanların çoğu cehaletten sapıyor. kuranı hadisi ve eski kitapları bilmiyorlar haberleri yok bilsede ya tevilci oluyor yada bazı şeyleri inkar ediyor. mesela kitaptaki kıtal ayetlerini okurken onları yokmuş gibi görüyor. tıpkı yahudinin peygamberimiz zamanındaki tevrattaki recim ayetine elini basarak onu okumaması gibi. kuranı kerimdeki kıtal ayetlerini cihad ayetlerini yokmuş gibi düşünüyor. bunlar aslında yok diyor. amel etmiyor onlarla umurumda değil diyor. ya te'vil ediyor bunlar ozamanlar için geçerli imiş artık hükmü yok diyor veya kitabın bazısına inanıp bazısına inanmıyor. namaza inanıyor oruca inanıyor çünkü bunları yapınca çevresinde dindar olarak bilinmesi hoşuna gidiyor bundan rant elde ediyor. ancak iş savaşa geldimi bu ayetlere inanmıyor. işte yahudi kafası

müslümanlar çok parçalara bölündüler. emeviler zamanında ispanyadan çine anadoludan güney afrikaya kadar olan muhitin tamamı tek bir devlet idi tek bir halifeye bağlı idiler. ancak iranın içeriden rumun dışarıdan tazyikleri neticesinde bu tarihin gördüğü en büyük devlet kısa süre içerisinde yıkıldı.

ve müslümanlar devletlere ırklara kabilelere bölündüler. her bir ülke içerisinde cemaatler tarikatler hizipler mezhebler türedi. hepsi birbirine düşman oldular. birbirleri ile uğraştılar. neticede Allah tealanın sözlerini ve emirlerini yapmaz hale geldiler.

ya allahın ayetlerini tevil ettiler yada tembelliğe vurdular işi veya bölünüp parçalandıkları için güçleri yok olmuştu tıpkı ayette allah tealanın buyurduğu gibi :

إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ

Dinlerini parça parça edip ayrı ayrı gruplara ayrılanlarla senin hiçbir alakan yoktur. Onların işi Allah'a kalmıştır. Sonra O, kendilerine ne yaptıklarını haber verir. - enam 159 -

ferrekuu yani çokça fırkalara ayrıldılar. fırka parça hizip birbirine muhalif ayrı yoldan giden her türlü din görüşü.ferrekuu dinehum dinlerinde ayrılıyorlar. ve kanu şiiyyen yani onlar şiileşirler. ilginçtir burada şiayada bir atıf var onunda sapık oldugu ayet ile ortaya çıkmış oluyor

şia aslında taraftar demek. bu ayete göre bu dinlerinde ihtilafa düşenler her biri kendince birşeyin taraftarı olacak. neyin peki? fikirlerin yani bunlar itikadi fırkalar inanç fırkaları.

bugün iskender ali mihr sapığı ile fethullah gülen sapığını takip edenlerin arasındaki tek fark itikad yani düşüncedir. yoksa namazı orucu inkar edenler hariç neredeyse günümüzdeki tüm fırkalar aynı şekilde ibadetlerini yapıyorlar. ancak fark itikaddadır. gerçi ikiside yahudi nasranileri cennetlik biliyorlar ikiside amerikada yaşıyorlar ama kendi içlerinde farkları var ikiside birbirinden daha sapık yok olmaya mahkum fikir kuşları

islamda ilk olan şey zaten inançtır. bir insanın evela inancı sağlam olmalıdır ondan sonra amellerinin muteberliği gelir. evel iman sonra amel. tabiki hem amel olacak hem iman her biri yek digerisiz kanatsız kuş gibi olur.

aynı peygamberimiz gibi. hem inancı vardı hemde o inanç uğurunda mücadele etti ibadet yaptı

işte mezkur hadisi şerifte beyan buyurulduğu gibi ki insanlar fırkalara ayrıldılar. hepsi cehennemde sadece kurana sunnete ve sahabe kavline uyanlar cennette. ve dünyayı ahireti kuranı ibadetleri inançları din adına her türlü dünya adına her türlü düşünceyi resul ve sahabe gibi düşünmek işte emredilen bu. sahabe infak ayetlerini okuduğu zaman infak ediyordu.. bende etmeliyim tabiin evlenmenin faziletine dair hadisleri görünce çok hanımla evleniyordu genç yaşta evleniyordu.. bende evlenmeliyim.. kuranda hilafet yazıyor hilafet için çalışmalıyım.. vesaire kuranın emrettiği gibi düşünmek işte maksud bu

şimdi günümüzdeki fırkaları itikadları inceleyeceğiz kim cennetlik kim cehennemlik bakacağız. ona göre bir fırkaya tabi olacağız. gerçi bizim burada sizi yönlendirmek istediğimiz şey onlar sapık biz hak yoldayız onların şeyhini bırakın bizim şeyhimize gelin demek değil.- şeyhimizde yok ayrı mesele- bizim kastımız bu kurana ve sünnete uymayan fırkaları bilin nerelerde hata ettiklerini bilin hatalı görüşlerini bilin ve o görüşlere sahip olmayın ve o görüşte olan kişilerden dininizi öğrenmeyin onları hak bilmeyindir

dediğimiz gibi herkez namaz kılıyor oruc tutuyor hacca gidiyor zikir ediyorlar dua ediyorlar islamiyete uygun giyinip öyle yaşıyorlar.

ancak akılları düşünceleri farklı. kuran hakkında ayetler hakkında allahın emrettiği gibi düşünmüyorlar. ve allahın emrettiğini yapmıyorlar.

hadisi şerifler hakkında yanlış itikad içerisindeler ve hadisi şeriflerde denilenleri yapmıyorlar onları hayat rehberi olarak tanımıyorlar.

mesela sahihi muslimde efendimizin mekke fethi gününde siyah sarık giydiği yazılı. ebu davudda hadisler mevcud sakalın faziletine dair. ancak ben ehli sünnetim hadisçiyim diyip tercüme hadis kitapları okuyan şahıslar '' canım bunlar arap adeti imiş artık gerek yok bunlara '' diyebiliyorlar. işte bunlar yarın birgün '' ya aslında islamda arap dinidir biz türküz uymamıza gerek yok '' diyecekler. çünkü bunlar gördüklerini okuduklarını anlamayan inkarcı kişiler. hadisleri kafalarına göre anlayan ama hadisçiyim diyen kişiler. hadislerde emredilen dua zikir gibi herkezin yapabileceği işleri yaparlar. ancak iş elden para çıkartıp infak etmeye gelince cepheye gidip savaşmaya gelince sakal sarık cübbe gibi bu arkadaşların kız arkadaş edinmelerine mani olacak hadislere gelince bunlar oralarda hadisleri görmezden gelip gözlerini kaparlar ve sarık giy sakal uzat diyenlerede gavur muamelesi sapık muamelesi yaparlar. işte bunların hepsi cehaletten ve hevaya uymaktan kaynaklanıyor. allah sapıkları bilip onların sapıklıgından ibaret alıp onlara uymamayı bizlere nasib etsin.çünkü ülkemizde okadar çok sapık varki ibret gözü ile bakanın gözü bile bozulabilir

o halde bize şahsen münferiden düşecek olan şey şudur :

efdal olan ilmi bir arapça öğrenerek kuranı kerimi arapçasından okumak anlamak tefsirlerini okumak hadisi şerifleri ümmetin selefinin kitaplarını ve günümüz alimlerinin eserlerini okumak. usul ilimlerini fehm etmek.. işte bu en güzel yoldur

eğer bunları yapamıyorsak meallerden tercümelerden veya bilen kişilerden istifade ederek kuranı sünneti tanımaya çalışmaktır.

elimize bu kuran ve sünnet ölçüsünü aldığımız zaman cumhuru fukahanın her asırdaki müslüman alimlerin fikirlerini bildiğimiz zaman elimizde delillerimiz varken bunlar bir kumpas denilen ölçü aletine benzer. bu aleti biz fikirlerin insanların ve hiziplerin üzerine tutarız. eğer o fırka bu kuran ve sünnet mikyasına uymuyorsa o hizibin peşinden gitmeyiz
o şeyhi taklid etmeyiz
o hocanın kitaplarını okumayız
o düşünceyi benimsemeyiz

işte hem hakkı bildik ve hemde batılı. batılı bildik ondan içtinab etmek için. hakkı bildik ona ittiba etmek için.

işte artık müslümana düşen tek vazife şudur : ehli sünnet vel cemaat imamları gibi iman etmek ve bu imanın gerektirdiği şekilde kuran emirlerini hadis emirlerini yapmak ve ibadetlerini yapmak.
yani akaid kitaplarını çok okumak onlarda yazdıgı gibi inanmak kuran emirlerine o pencereden bakmak ve ibadetlerini allahın emirlerini yapmak ve yasaklarından kaçmak. tabiki dinimizi sadece ve sadece bir ibadet ve tapınma olarak algılamayacağız - laiklerin bizi düşürmek istedikleri tuzak budur - dinimizi fıkıh kitaplarındaki bablar gibi anlayacağız geniş olarak ele alacağız

her kim kuranı kerim hadisi şerifler ve ehli sünnetin ilk imamları gibi itikad eder ve bu inancın gerektirdiği şekilde amel eder ise ve bu esaslar üzere dünyadan ayrılır ise o insan üzerine düşen vazifeyi eda etmiş olur.

bu insan sahih iman ve salih amel ile öldüğü için allah teala onu cennete koyacaktır. çünkü allahın bu verdiği bir sözdür. bir ayet ve bir hadisi şerif ile bunu nakledelim.

el ayet :

أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوَى نُزُلاً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

iman edip salih ameller işleyenlere yaptıklarının karşılığı olarak me'va cennetleri vardır- secde 19 -

hadisi şerif :

وعن معاذ بن جبل رضي الله عنه قال: كنت رديف النبي
 صلى الله عليه وسلم على حمار فقال لي: "يا معاذ أتدري ما حق الله على العباد، وما حق العباد على الله؟" فقلت: الله ورسوله أعلم. قال: "حق الله على العباد أن يعبدوه ولا يشركوا به شيئاً، وحق العباد على الله أن لا يعذب من لا يشرك به شيئاً" فقلت: يا رسول الله أفلا أبشر الناس؟ قال: "لا تبشرهم فيتكلوا" أخرجاه في الصحيحين.

muaz bin cebel radiyallahu anh den sahihayen de : resulullah sallahu aleyhi ve sellem ile beraberdik bana dediki ya muaz allahın kulları üzerindeki hakkı nedir, kulların allah üzerindeki HAKKI nedir. allah ve resulu bilir dedim. efendimiz devamla şöyle diyorlar : allahın kulları üzerindeki hakkı : ona ibadet etmeleri ve hiçbirşeyi ona şirk koşmamaları kulların ise allah üzerindeki hakları allaha şirk koşmayanlara azab etmemesidir...

işte bukadar müslüman kardeşim. allah vaadinden dönermi? elbette dönmez. ayetten anlayacağımız şudur : iman edip salih ameller işlersek cennete gireriz

hadisi şeriftende anlayacağımız şudur allaha şirk koşmayalım allaha ibadet edelim

bu ayet ve hadis birbirini tamamlıyor. elimizde 4 esas var
iman
şirk koşmamak
salih ameller
ibadet

allaha iman ve şirk koşmamak bunları akaid kitaplarında alimler çok güzel izah etmişlerdir.

salih amel ve ibadetler ise fıkıh ve ilmihal kitaplarında mevcuddur. veya genel olarak kuranı kerimde ve hadisi şeriflerde emir olarak yapın denilen şeyleri yaparsak yapmayın denen şeyleri yapmazsak allaha ibadet etmiş oluruz

allahın yap dedigini yap yapma dedigini yapma işte bukadar

allahın dini kolaydır diyen imam malik hazretleri işte bu ayetten ilham alıyordu.imanda salih amelde kulun ihtiyarı ve kesbidir. insan isterse bunları yapmaya muktedirdir. ne şeytan insanı küfre zorlayabilir facir amellere zorlayabilir nede allah kulunu zorla cebren kafir ve facir yapar

yani insan istedigi zaman imanda eder salih amelleride işler bu insanın elindedir.

evet sevgili kardeşim gördüğün gibi insanların 73 te 1 i cennete gidiyor. demekki çoğunluk cennete gidemiyor. zaten ayetlerde var bu konuda mealen : çokları iman etmez.. çokları fasıktırlar.. gibi

işte ben sana hak yola bir mukaddime olarak bunları yazdım inşallah yol gösterici olur. elbette din adına söylenecek söz çoktur. ancak dinin özü şu 2 kelimede toplanmıştır : if'al - la tef'al yap - yapma..
şu ameli yap şunu yapma
bu sevap bu haram
bu şekilde düşünme bu şekilde düşün
çünkü düşüncelerde insanın hayatını belirliyor. mesela islamda cihadın olmadığını adam öldürmenin olmadığını itikad eden nurcu zihniyetli birisi bugün ırakta yaşasa acaba durumu ne olurdu. dinin savaşmayın dediğini sanıyor

işte buyüzden düşünce mühim.

demekki akaid kitaplarını okuyacağız doğru inanacağız ve o inancın bizi yonlendirdiği şekilde amel edeceğiz rabbimize şükredeceğiz daima yardım isteyeceğiz dinimizi yayacağız ve onun için mücadele edeceğiz

vesselamun aleykum

fi sene - 9 safer 1430

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder