7 Temmuz 2012 Cumartesi

Peruk Takmak Haramdır


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ

إن الحمد لله، نحمده، ونستعينه، ونستغفره، ونتوب إليه، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيئات أعمالنا، من يهده الله فلا مضل له، ومن يضلل فلا هادي له، وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له، وأشهد أن محمداً عبده ورسوله، أرسله الله تعالى بالهدى ودين الحق ليظهره على الدين كله، فبلَّغ الرسالة، وأدى الأمانة، ونصح الأمة، وجاهد في الله حق جهاده، وترك أمته على محجة بيضاء ليلها كنهارها لا يزيغ عنها إلا هالك، فصلوات الله وسلامه عليه وعلى آله وأصحابه، ومن تبعهم بإحسان إلى يوم الدين، وأسأل الله عز وجل أن يجعلني وإياكم من أتباعه باطناً وظاهراً، وأن يتوفانا على ملته، وأن يحشرنا في زمرته، وأن يدخلنا في شفاعته، وأن يجمعنا به في جنات النعيم مع الذين أنعم الله عليهم من النبيين، والصديقين، والشهداء والصالحين.

أما بعد:

İslam dini tam ve mükemmel bir dindir. Kullarına allah teala bu din vasıtası ile bazı şeyleri haram bazı şeyleri helal kılmıştır. Kulların haramlara bulaşmaması kendi menfaatleri icabıdır. Allah teala bir şeyi haram kıldı demek mutlak suretle yapılmamasını emretmiştir ve yapanada ceza gerekir demektir.

Ancak resulullah sallahu aleyhi ve sellemin bi’setinden 1400 küsür sene geçmesine rağmen insanlar hağla allaha isyan etmekte hağla ona şirk koşmakta hağla islamı dinlememekte ve nasları anlamamakta şu haramdır yapma denildiğindede hemen nassı farklı şekilde anladığını belirtmektedirler

Halbuki kuran bir hadis bir haram helal belli. Kullara vacib olan haramlardan kaçmak farzları yapmaktır. Bunun daha tevili laf çevirmesi olmaz. Çünki bir şey kuranda veya hadiste haram ise artık o konuda hiç kimse laf söyleyerek onu caiz hale getiremez. Mevaridi nasda içtihada mesağ yoktur – mecelle 14 – kaidei külliyesi bize ne güzel bir rehberdir. Yani birşeyin haram veya helal olduğuna dair hakkında ayet yada hadis varsa artık o konuda kimse içithad yapamaz

Çünki içithad birşey konusunda islamda olmayan bir mesele hakkında kuran ve sünnetten hüküm çıkarma ameliyesidir. E kuranda faizin haram olduğu yazıyor daha bunun içtihadı olurmu? Olmaz tabiki bize düşen islama uymak ve felah bulmaktır

İşte insanların bu asırda işledikleri haramlardan biriside peruk takmaktır. Kadın erkek peruk takıyorlar. Bu dinimize göre haram tafsili aşağıda gelecektir. Ancak bizi en çok üzen şey şudur müslüman oldukları halde namaz kıldıkları halde ilahiyat fakültesi veya imam hatipte okuyan veya memurelik yapan bazı hanımlar bu haramı işlemektedirler. Gözlerimle gördüm ki ankara ilahiyat fakültesinde baş örtüleri üzerine peruk takmışlar. Bu ne kadar çirkin ve rezil bir vaziyettir. Resulullah lanet etmişken peruk takana bu kafanızdaki peruk nedir? Belki bazıları şunu diyecek biz buraya dinimizi ögrenmeye geliyoruz. Yahu herkes dinini ilahiyattanmı ögreniyor? İlahiyata gitmeyen dinsizmi oluyor veya cahilmi oluyor? Tabiki hayır

Ankara ilahiyatın veya diğer ilahiyat fakültelerinin müfredatlarına bakın. Ben şahsen çoğunu inceledim. Yarım yamalak bir arapça veriliyor. Ki alim olmanın şartı arapça bilmektir. Usulu akaid usulu tefsir usulu fıkıh usulu hadis gibi ilimler okutulmuyor veya çok yüzeysel geçiliyor. Doğru düzgün bir akaid dersi ve fıkıh dersi yok

Yani ilahiyatlar kadı müftü yetiştiren kurumlar değil. Dinini ögrenmek isteyen hanımlara söylüyorum : kadın erkek karışık okullarda okumak bir haram, peruk takmak ikinci bir haram, evlenmemek 25 30 yaşına kadar bekar kalmak ayrı bir haram. Bu 3 haramı işleyecekseniz siz ilahiyata giderek varın dininizide ögrenmeyin. Din size haram işleyin demiyorki eğer bir sevaba varılan yolda haram işlenmesi mutlak ise o sevabı var işleme

Arapça ögrenin, bütün din kitapları arapça oralardan okuyun. Veya türkçe kitaplardan istifade edin. Ancak sakın ola allahın hududunu aşmayın

Ameller niyetlere göredir diyenlerde olabilir. Evet ameller niyetlere göredir de, ben fakirlere vermek üzere gideyim bir kuyumcuyu soyayım alayım parayı gariplere vereyim. Böyle bir ibadet olurmu? Olmaz bu alenen haramdır. Her türlü haramı işleyipte sonra kalbim temiz diyen bektaşiden ne farkı kalıyor bunu diyenlerin?

Size düşen ve bize düşen kuran hadis ve mezhebimiz ne diyorsa ona uymak, akıl oyunlarından şeytan oklarından kaçmak ve bizi harama sokan peruk tak oku diyen insanlardan uzaklaşmaktır. Allah teala size sormayacakmı sanıyorsunuz niçin bu perugu taktın diye? Bir garantiniz mi var? Allahı hakkıyla bilenler gecelerce namaz kılmışlardır. Günlerce oruç tutmuşlardır. Kimsenin gıybetini yapmamışlar asla haram işlememişlerdir. Evliyaların hayatı böyledir. Hazreti ebu bekir islama aykırı konuşurumda günaha girerim korkusu ile agazında taş bulunduruyordu. Ve hazreti ömer radiyallahu anh bir adam tutmuştu ve o hergün hazrete ölüm var ya ömer diyordu saatte 1 işte ölüm var kardeşler ve hanım kardeşler. Dünya metaına tapmayalım. Dinimizi ögrenmek bukadar zor degil kitaplardan faydalanalım islama uyalım. Şimdi peruk hakkındaki naklii delillere geçiyoruz

Peruk takmak haramdır diyen resulullah ve ashabından nakledilen hadisi şerifler :

حدثنا سويد أخبرنا عبد الله أخبرنا يونس عن الزهري أخبرنا حميد بن عبد الرحمن أنه سمع معاوية بالمدينة يخطب يقول أين علماؤكم يا أهل المدينة إني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم ينهى عن هذه القصة ويقول إنما هلكت بنو إسرائيل حين اتخذها نساؤهم قال أبو عيسى هذا حديث حسن وقد روي من غير وجه عن معاوية



Humeyd b. Abdurrahman (r.a.), Medîne’de halka hitaben şöyle işittiğini bize aktarmıştır: “Ey Medîneliler! Sizin âlimleriniz nerede Rasûlullah (s.a.v.), peruk kullanmayı yasaklıyor ve şöyle buyuruyordu: İsrail oğullarının kadınları bu peruk işine başladıklarında helak olmuşlardır.” (Buhârî, Ehadis-ul Kur’ân: 27; Müslim, Libas: 17 tirmizi 2781

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ السَّرْحِ قَالَ أَنْبَأَنَا ابْنُ وَهْبٍ قَالَ أَخْبَرَنِي مَخْرَمَةُ بْنُ بُكَيْرٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ قَالَ

رَأَيْتُ مُعَاوِيَةَ بْنَ أَبِي سُفْيَانَ عَلَى الْمِنْبَرِ وَمَعَهُ فِي يَدِهِ كُبَّةٌ مِنْ كُبَبِ النِّسَاءِ مِنْ شَعْرٍ فَقَالَ مَا بَالُ الْمُسْلِمَاتِ يَصْنَعْنَ مِثْلَ هَذَا إِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ أَيُّمَا امْرَأَةٍ زَادَتْ فِي رَأْسِهَا شَعْرًا لَيْسَ مِنْهُ فَإِنَّهُ زُورٌ تَزِيدُ فِيهِ



Said el Makburî (r.a)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Muaviye b. Ebî Süfyanı minber üzerinde elinde bir peruk olduğu halde gördüm şöyle diyordu: “Ne oluyor bu Müslüman kadınlara ki başlarına bu peruklardan koyuyorlar. Rasûlullah (s.a.v)’den işittim şöyle diyordu: “Herhangi bir kadın başına kendisinin olmayan bir saçı ilave ederse batıl ve boş bir iş yapmış olur.” (Ebû Davud, Terecccül: 5; Tirmizî, Edeb: 32 nesai 5006 )

أَخْبَرَنِي مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَعِيلَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو النَّضْرِ قَالَ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ امْرَأَتِهِ فَاطِمَةَ عَنْ أَسْمَاءَ بِنْتِ أَبِي بَكْرٍ

أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَعَنَ الْوَاصِلَةَ وَالْمُسْتَوْصِلَةَ

Ebu Bekir’in kızı Esma (r.a)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v) saç (peruk) takana ve taktırana lanet etti. (Ebû Davud, Terecccül: 5; Tirmizî, Edeb: 32 nesai 5007)

أَخْبَرَنَا إِسْحَقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بِشْرٍ قَالَ حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ عَنْ نَافِعٍ عَنْ ابْنِ عُمَرَ قَالَ

لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْوَاصِلَةَ وَالْمُسْتَوْصِلَةَ وَالْوَاشِمَةَ وَالْمُوتَشِمَةَ

أَرْسَلَهُ الْوَلِيدُ بْنُ أَبِي هِشَامٍ

İbn Ömer (r.a)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v) Peruk takan ve taktıranı dövme yapan ve yaptıranı lanetledi. (nesai 5008)

أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ وَهْبٍ قَالَ حَدَّثَنَا مِسْكِينُ بْنُ بُكَيْرٍ قَالَ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ عَنْ الْحَسَنِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ صَفِيَّةَ بِنْتِ شَيْبَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَعَنَ اللَّهُ الْوَاصِلَةَ وَالْمُسْتَوْصِلَةَ

أَخْبَرَنَا عَمْرُو بْنُ مَنْصُورٍ قَالَ حَدَّثَنَا خَلَفُ بْنُ مُوسَى قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ قَتَادَةَ عَنْ عَزْرَةَ عَنْ الْحَسَنِ الْعُرَنِيِّ عَنْ يَحْيَى بْنِ الْجَزَّارِ عَنْ مَسْرُوقٍ أَنَّ امْرَأَةً أَتَتْ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ مَسْعُودٍ فَقَالَتْ إِنِّي امْرَأَةٌ زَعْرَاءُ أَيَصْلُحُ أَنْ أَصِلَ فِي شَعْرِي فَقَالَ لَا قَالَتْ أَشَيْءٌ سَمِعْتَهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَوْ تَجِدُهُ فِي كِتَابِ اللَّهِ قَالَ لَا بَلْ سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَجِدُهُ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَسَاقَ الْحَدِيثَ

Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: “Allah, peruk takana ve taktırana lanet etmiştir.” Amr b. Mansur aktarmıştır. Half b. Musa rivâyet ederek, babam şöyle rivâyet etmiştir dedi. Katade’den Azre’den hasan el Uranî’den Yahya b. Cezaar’dan ve Mesruktan rivâyete göre, bir kadın Abdullah b. Mes’ud’a gelerek şöyle dedi: “Saçlarım seyrek ve azdır, başıma saç ilave edebilir miyim veya peruk takabilir miyim?” Abdullah b. Mes’ud ta: “Hayır” dedi. Bu sefer kadın: “Bu hükmü Rasûlullah (s.a.v)’den mi duydun yoksa Allah’ın Kitab’ında mı buluyorsun?” deyince, İbn Mes’ud: “Hayır peruk kullanamazsın, bu hükmü hem Rasûlullah (s.a.v)’den duydum hem de Allah’ın Kitab’ında Rûm sûresi 30. Ayette: “Allah’ın yaratışı değiştirilemez” buyurulur. Ayrıca Haşr sûresi 7. ayetinde de: “…Bu sebeple Peygamber (s.a.v) size ne verirse ve ne getirirse ve ne emrederse onu alın ve sizi neden sakındırıp yasaklarsa ondan elinizi çekin…” buyuruyor dedi. Bu hadis buradaki şeklinden uzuncadır. (Buhârî, Libas: 83; Müslim, Libas: 33, nesai 5010 )

En muteber fetva kitaplarımızdan olan fetavayi hindiyede şöyle geçiyor

Bir adamın saçma saç ilave etmek haramdır, tster ilâve edilen saç kendi saçı olsun, isterse başkasının saçı olsun fark etmez. İhtiyarda da böyledir.

Saçında, başkasımn saçı ilâve edilmiş bulunan bir kadının nama­zının caiz olup olmadığı ihtilaflıdır. Muhtar olan namazının caiz olma­sıdır. Gıyasiyye'de de böyledir.

Bir kadının, saçına kordele takmasında bir sakınca yoktur. Fetâ-vâyi Kâdihan'da da böyledir.

Tüccar olan bir kimsenin bedeli fazla olsun diye kölesinin yüzü­nü tıraş ettirmesinde bir beis yoktur.

Eğer köle, satış için değil de hizmet için olursa; böyle yapması müstehap olmaz. Fetâvâyi Kâdihân'da da böyledir. En doğrusunu bilen Allahu Teâlâ'dir ( fetavayi hindiyye )


Kısaca, kadınada erkeğede çocuğada kafasına insan saçı olsun hayvan saçı olsun plastik saç olsun takması haramdır ve çok iğrenç bir görüntüdür bu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder