7 Temmuz 2012 Cumartesi

Dövme Yaptırmanın Hükmü

بسم الله الرحمن الرحيم

إن الحمد لله ، نحمده ، ونستعينه ، ونستغفره ، ونتوب إليه ، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ، ومن سيئات أعمالنا ، من يهده الله فلا مضل له ومن يضلل فلا هادي له ، وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له وأشهد أن محمداً عبده ورسوله ، أرسله الله تعالى بين يدي الساعة بشيراً ، ونذيراً ، وداعياً إلى الله بإذنه وسراجاً منيراً، فبلغ الرسالة ، وأدى الأمانة ، ونصح الأمة ، وجاهد في الله حق جهاده ، بلسانه ، ويده، وماله، حتى أتاه اليقين فصلوات الله وسلامه عليه وعلى آله ، وأصحابه ، ومن تبعهم بإحسان إلى يوم الدين .

أما بعد :

osmanlının sükutundan sonra osmanlı memleketinde batılı devletlere özenme ve onların kültürü ile kültürlenme kendini unutma ve kendi kültürünü begenmeme başgösterdi. bu özentilerden biride kadın ve erkeklerin dövme yaptırmalarıdır. peki dövme yaptırmak caizmidir şimdi bunu inceleyecegiz

resulullah sallahu aleyhi ve sellem in dövme hakkında irad buyurdukları bazı kelamı şerifleri nakledecegiz. taki islamın iki temel kaynagından biri olan hadislerde mesele nasıl geçiyor anlaşılsın

وقال أبو الأسود شفي إنه سمعه يقول
خرجت أنا وصاحب لي يسمى أبا عامر رجل من المعافر لنصلي بإيلياء وكان قاصهم رجلا من الأزد يقال له أبو ريحانة من الصحابة قال أبو الحصين فسبقني صاحبي إلى المسجد ثم أدركته فجلست إلى جنبه فقال هل أدركت قصص أبي ريحانة فقلت لا فقال سمعته يقول نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن عشر عن الوشر والوشم والنتف وعن مكامعة الرجل الرجل بغير شعار وعن مكامعة المرأة المرأة بغير شعار وأن يجعل الرجل أسفل ثيابه حريرا مثل الأعاجم أو يجعل على منكبيه حريرا أمثال الأعاجم وعن النهبى وعن ركوب النمور ولبوس الخواتيم إلا لذي سلطان

Ebu’l Husayn el Heysem b. Şüfey (r.a)’den rivâyete göre, o ondan işiterek şöyle demiştir: Ben ve arkadaşım Meafir kabilesinden Ebu Amir’le beraber İlyada (Kudüs’te) namaz kılmak için yola çıktık. Orada sahabeden Ebu Reyhane ismi verilen Ezd’li bir adam konuşma yapacaktı. Ebu’l Husayn diyor ki: Arkadaşım mescide benden önce gitti sonra ben de ona yetiştim yanına oturunca bana: “Ebu Reyhane’nin konuşmasını dinledin mi?” dedi. Ben de: “Hayır” dedim. O da: “Ben dinledim. Rasûlullah (s.a.v)’in on şeyi yasakladığını söyledi: “1. Dişleri inceltmek, 2. Dövme yaptırmak, 3. Ağaran saç ve sakallardaki kılları yolmak, 4. İki erkeğin çıplak durumda bir yatakta yatması, 5. İki kadının çıplak durumda bir yatakta yatması, 6. erkeklerin ipek çamaşır giymeleri ve yabancılara benzemeleri, 7. Yabancılara benzemek için omuzlarına ipek şal atmaları, 8. Ganimet malından zorla almak, 9. Kaplan derileri üzerine oturmayı, 10. idareci olmayanların yüzük kullanmaları.” (Ebû Davud, Edeb: 16; Dârimi, Edeb: 2 - nesai 5004 - )

عن نافع عن ابن عمر قال
لعن رسول الله صلى الله عليه وسلم الواصلة والمستوصلة والواشمة والموتشمة

İbn Ömer (r.a)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v) Peruk takan ve taktıranı dövme yapan ve yaptıranı lanetledi.- nesai -

عن نافع أنه بلغه
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم لعن الواصلة والمستوصلة والواشمة والمستوشمة

Nafi’e İbn Ömer’den ulaştığına göre, Rasûlullah (s.a.v) Peruk takan ve taktırana dövme yapan ve yaptırana lanet etmiştir. - nesai -

عن عبد الله قال
لعن رسول الله صلى الله عليه وسلم الواشمات والموتشمات والمتنمصات والمتفلجات للحسن المغيرات

Abdullah (r.a)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v): “Dövme yapan ve yaptıranı güzel görünmek için kaşlarını alan ve dişlerini inceltip dişlerinin görüntüsünü değiştirenleri lanetledi.” (Buhârî, Libas: 83; Müslim, Libas: 33)

عن أمه قالت سمعت عائشة تقول
نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن الواشمة والمستوشمة والواصلة والمستوصلة والنامصة والمتنمصة

Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v): “Dövme yapmayı ve yaptırmayı, saç (peruk) yapmayı ve yaptırmayı, kaşların kıllarını almayı ve aldırmayı yasak etti.” (Buhârî, Libas: 83; Müslim, Libas: 33)

bu konuda çok sayıda hadisi şerif mevcuttur ancak biz hepsini nakletmedik. akıl sahibine peygamberinin bir sözü dahi kafidir. dikkat buyurulursa hadislerin tamamı sahihdir ve bir kısmıda muttefekun aleyhtir. yani ilmen sabittir ki efendimiz dövme yaptırana lanet etmiştir

şimdi de bu dövme yaptırmanın haramlıgı hakkında ulema nın yazdıklarından bazı kısımlar nakledelim. muslimi şerif şerhi sahibi allame nevevi merhum bu konuda müslim şerhinde şöyle demektedir

2124 ve 2125 nolu hadislerde efendimizin dövme yapana ve yaptrana .. allahın yarattıgını degiştirene lanet ettigi babı : kadınların vucudlarının bir kısmına ateş ve demir yardımı ile kan çıkartarak birşeyler çizmesine ve tasvir etmesine ve orada vucud şeklinin degişmesine dövme yaptırmak denir. bu dövmeyi yapan ve kendi istegi ile kendisine yaptıran haram işlemektedir. imkan nisbetinde ilaçlar ile bu dövme yaptıranların o dövmeyi izale etmeleri vacibdir. ilaç bulamayanın o uzvunun telef olacagından korkulur. bu hükümler erkekler içinde geçerlidir - sahihi muslim bi şerhin nevevi 2124 nolu hadisler babı -

allame nevevi bunun haram oldugunu nakletmektedir. sırf o degil bakmış oldugum ve okudugum kadarı ile nesai şarihleri suyuti ve sindii, feyzul kadir müellifi munavi, bedreddun ayni, ibni hacer el askalani gibi hadis şarihleride bunun haram oldugunu yazmaktadır. zaten mecellede şöyle bir kaide var : mevaridi nasta içtihada mesag yoktur- mecelle 14- hakkında haram olduguna dair ayet hadis olan meselede kimse onun aleyhine oturupta içtihad muaraza yapamaz. bunu yapana müslüman denmez. mevaridi nasta içtihad olmaz lakin tefsir olur. mesele izah edilir.

ahmed bin abdurrezzak ed duveyş kendisine sorulan dövme harammıdır helalmidir? fetvası üzerine şunları söylemekte : dövme yaptırmak bütün bedenler için haramdır. tam dövme veya yarım dövmede haramdır. ( yani geçici ) onu izale etmek yok etmek vacibdir. ve bunu yaptıgı zamanlardaki gunahları için kişi tevbe ve istiğfat etmelidir. - : فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء ( 10 ) -

evet bu fetva şerh ve hadislerden anlaşılan dövme yaptırmanın haram oldugudur. bir insan dövme yaptırmış ise ona onu çıkarttırmak vacibdir. islamiyet bu işin haram oldugunu soylemektedir. artık ben müslümanım diyenden hiç kimse dövme helaldir güzeldir dememlidir

ayrıca dövme yaptıranlardan bundan bir sure sonra bıktıkları görülmektedir. gerçekten dövme çirkin bir goruntudur. ve dövme yaptırana gusul abdesti tutmaz. ayrıca bu dovmeyi yaptıranlara kötü gözle bakılmaktadır toplum içerisinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder