6 Temmuz 2012 Cuma

Mehdi Hakkında


إن الحمد لله ؛ نحمده ، ونستعينه ، ونستغفره ، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيئات أعمالنا ، من يهده الله ؛ فلا مضل له ، ومن يضلل ؛ فلا هادي له وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له ، وأشهد أن محمداً عبده ورسوله ؛ صلى الله عليه وعلى آله وأصحابه ومن تبعهم بإحسان إلي يوم الدين وسلم تسليماً كثيراً

.

Günümüzde yaşadığımız ülkede olsun islam aleminin çeşitli ülkelerinde olsun islamın asılları olan kuran sunnet ve temel kaynaklara karşı bir saygısızlık vurdum duymazlık kabul etmeme ve inkar hastalığı zuhur etmiştir. Bu hastalığın ilk çıktığı her ingilizlerin işgal ettiği ve kontrol altına aldıkları iki önemli islam memleketi olan hindistan ve mısırdır. Buradan da türkiyeye suriyeye vesair biladı islama bu gayrı ilmi fikriyat yayılmıştır

müslümanlara düşen hayatlarını islamın temel ve eski kaynaklarına göre şekillendirmeleridir. Tabiki uçakta namaz veya oy vermek gibi yeni çıkan meselelere cevaplar bu kitaplarda yoktur. Ancak islamın inancı aynıdır. 1400 senedir itikad hiç değişmemiştir. Hadisler aynıdır. Fıkıh aynıdır vesair.

İşte ingilizler mısır ve hindistanı merkez olarak buralara şarkiyatçılarını gönderdiler. Buralarda bir takım satılmış alimler gördüler ve onlara ücretlerini ödediler. Onları kendi hesaplarına göre yetiştirdiler. Derken bazı devletlerde ilahiyat fakültelerini satın aldılar ve oralarda kendilerinin istedigi gibi düşünen bir nesil yetiştirdiler.

İşte bu sapık nesil kuranı hadisi akaidi herşeyi red ediyor. Onların red ve hezeyanlarından birisi de hurucul mehdiyi inkardır. Pekcok hadiste efendimiz tarafından ahir zamanda bir mehdinin çıkacağı müslümanları zulumden kurtaracağı haber verilmiştir. Bu zevat hiçbir ilmi delile dayanmadan bunu inkar etmekteler. İşte bunların bu hazırlığı gelişinin yakın olduğunu alametlere bakarak anladığımız mehdi ortaya çıktığında islamı cemaatini bölmek içindir.

Allah islam düşmanlarına fırsat vermesin

bazı ilim ehlininde fazla araştırmama neticesinde mehdiyi inkar ettigi görülmüştür. Ve halktan bazı kimselerinde mehdiyi inkar ettigine şahid olmuşumdur. Halbuki yarın birgün mehdi çıkacak. Ve onun yanında olanlar mümin olacak onların yanında olmayanlar ise kafir olacaklar. Çünki onların ya yanında olunur Ya da deccalin yanında.

Oyuzden insanın imanınada muteallik olan bu meseleyi islamın temel kaynaklarına bağlı kalarak kaynaklı ve delilli bir şekilde izah etmeyi azmettim.

Birinci kısım : hazreti mehdi hakkında varid olan hadisi şeriflerin metnen naklidir

1 - حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الرَّقِّيُّ حَدَّثَنَا أَبُو الْمَلِيحِ الْحَسَنُ بْنُ عُمَرَ عَنْ زِيَادِ بْنِ بَيَانٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ نُفَيْلٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قَالَتْ

سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ الْمَهْدِيُّ مِنْ عِتْرَتِي مِنْ وَلَدِ فَاطِمَةَ

قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ وَسَمِعْتُ أَبَا الْمَلِيحِ يُثْنِي عَلَى عَلِيِّ بْنِ نُفَيْلٍ وَيَذْكُرُ مِنْهُ صَلاَحًا



mehdi benim ailemdendir ve o fatıma nın evlatlarındandır – ebudavud -

2 - حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ تَمَّامِ بْنِ بَزِيعٍ حَدَّثَنَا عِمْرَانُ الْقَطَّانُ عَنْ قَتَادَةَ عَنْ أَبِي نَضْرَةَ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمَهْدِيُّ مِنِّي أَجْلَى الْجَبْهَةِ أَقْنَى اْلأَنْفِ يَمَْلأُ اْلأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا وَظُلْمًا يَمْلِكُ سَبْعَ سِنِينَ

Mehdî ben (im neslim) dendir. O açık alınlı ve ince burunludur. Dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle dolduracak ve yedi sene hüküm sürecektir – ebu davud -

3 - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى حَدَّثَنَا مُعَاذُ بْنُ هِشَامٍ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ قَتَادَةَ عَنْ صَالِحٍ أَبِي الْخَلِيلِ عَنْ صَاحِبٍ لَهُ عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ زَوْجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ

عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ يَكُونُ اخْتِلاَفٌ عِنْدَ مَوْتِ خَلِيفَةٍ فَيَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ هَارِبًا إِلَى مَكَّةَ فَيَأْتِيهِ نَاسٌ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ فَيُخْرِجُونَهُ وَهُوَ كَارِهٌ فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَالْمَقَامِ وَيُبْعَثُ إِلَيْهِ بَعْثٌ مِنْ أَهْلِ الشَّامِ فَيُخْسَفُ بِهِمْ بِالْبَيْدَاءِ بَيْنَ مَكَّةَ وَالْمَدِينَةِ فَإِذَا رَأَى النَّاسُ ذَلِكَ أَتَاهُ أَبْدَالُ الشَّامِ وَعَصَائِبُ أَهْلِ الْعِرَاقِ فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَالْمَقَامِ ثُمَّ يَنْشَأُ رَجُلٌ مِنْ قُرَيْشٍ أَخْوَالُهُ كَلْبٌ فَيَبْعَثُ إِلَيْهِمْ بَعْثًا فَيَظْهَرُونَ عَلَيْهِمْ وَذَلِكَ بَعْثُ كَلْبٍ وَالْخَيْبَةُ لِمَنْ لَمْ يَشْهَدْ غَنِيمَةَ كَلْبٍ فَيَقْسِمُ الْمَالَ وَيَعْمَلُ فِي النَّاسِ بِسُنَّةِ نَبِيِّهِمْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَيُلْقِي الإِْسْلاَمُ بِجِرَانِهِ فِي اْلأَرْضِ فَيَلْبَثُ سَبْعَ سِنِينَ ثُمَّ يُتَوَفَّى وَيُصَلِّي عَلَيْهِ الْمُسْلِمُونَ

قَالَ أَبُو دَاوُد قَالَ بَعْضُهُمْ عَنْ هِشَامٍ تِسْعَ سِنِينَ و قَالَ بَعْضُهُمْ سَبْعَ سِنِينَ حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ حَدَّثَنَا عَبْدُ الصَّمَدِ عَنْ هَمَّامٍ عَنْ قَتَادَةَ بِهَذَا الْحَدِيثِ وَقَالَ تِسْعَ سِنِينَ قَالَ أَبُو دَاوُد و قَالَ غَيْرُ مُعَاذٍ عَنْ هِشَامٍ تِسْعَ سِنِينَ حَدَّثَنَا ابْنُ الْمُثَنَّى حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ عَاصِمٍ حَدَّثَنَا أَبُو الْعَوَّامِ حَدَّثَنَا قَتَادَةُ عَنْ أَبِي الْخَلِيلِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَارِثِ عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِهَذَا الْحَدِيثِ وَحَدِيثُ مُعَاذٍ أَتَمُّ


Bir halife öldüğünde kargaşa çıkacak. Medineliler'den birisi, Medine'den çıkıp, Mekke'ye kaçacak. (Ama) Mekke'lilerden bazı insanlar, onu (bulunduğu yerden) çıkarıp, istemediği halde (Kabe'de) Rükün ile Makam-ı İbrahim arasında ona bîat edecekler. Şam'lilarda Onun üzerine bir ordu gönderilecek, ama o ordu Mekke ile Medine arasındaki Beydâ denilen yerde yere batacak İnsanlar bunu görünce, Şam'ın ebdâli ve Iraklıların asâîbi (şam ve Irak'ın hayırlı salih kulları) ona gelip, bîat edecek. Sonra Kureyş'ten, dayıları Kelp (kabilesinden) olan bir adam çıkıp, o biat edenler ü/erine bir ordu gönderecek. Fakat bîat edenler, Ben-î Kelb'linin gönderdiği orduya galip gelecekler. Bu ordu Kelb'in gönderdiği ordudur, (o zaman) Kelb'in ganimetinde hazır bulunmayana yazık!... Halife olan zat (Mehdî) malı taksim edecek. İnsanlardan bir kısmı, Peygamberlerinin Sünneti ile amel edecek, İslâmiyet yeryüzüne tamamen yerleşecek. (Mehdî) yedi sene kalıp, sonra vefat edecek ve Müslümanlar onun namazını kılacak – ebu davud -

4 - حدثنا محمد بن بشار حدثنا محمد بن جعفر حدثنا شعبة قال سمعت زيدا العمي قال : سمعت أبا الصديق الناجي يحدث عن أبي سعيد الخدري قال خشينا أن يكون بعد نبينا حدث فسألنا نبي الله صلى الله عليه وسلم فقال إن في أمتي المهدي يخرج يعيش خمسا أو سبعا أو تسعا زيد الشاك قال قلنا وما ذاك ؟ قال سنين قال فيجيء إليه رجل فيقول يا مهدي اعطني اعطني قال فيحثي له في ثوبه ما استطاع أن يحمله

Ebû Saîd el Hudrî (r.a.)’den rivâyete göre şöyle demiştir: Peygamberimizden sonra bir olay çıkacağından korktuk ve Rasûlullah (s.a.v.)’e sorduk, buyurdular ki: “Ümmetimin arasında Mehdî çıkacaktır, beş veya yedi veya dokuz (şüphe eden râvî: Zeyd’tir) yaşayacaktır. Ebû Saîd diyor ki: “Bu müddet nedir?” Diye sorduk. Rasûlullah (s.a.v.) “Senedir” buyurdu, ve şöyle devam etti: “Bir kimse o mehdîye gelecek ve Ey Mehdî bana ver bana ver diyecek mehdî de onun elbisesinin eteğiyle taşıyabileceği kadar eteğini dolduracaktır.” - tirmizi -

5 - حدثنا عبيد بن أسباط بن محمد القرشي الكوفي قال حدثني أبي حدثنا سفيان الثوري عن عاصم بن بهدلة عن زر عن عبد الله قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا تذهب الدنيا حتى يملك العرب رجل من أهل بيتي يواطئ اسمه اسمي

Abdullah b. Mes’ûd (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Ehli beytimden ismi ismime benzeyen bir kişi Arapların başına geçip idarelerini eline alıncaya kadar dünyanın sonu gelmeyecektir.” - tirmizi -

6 - حدثنا عبد الجبار بن العلاء بن عبد الجبار العطار حدثنا سفيان عن عيينة عن عاصم عن زر عن عبد الله : عن النبي صلى الله عليه وسلم قال يلي رجل من أهل بيتي يواطئ اسمه اسمي قال عاصم وأنا أبو صالح عن أبي هريرة قال لو لم يبق من الدنيا إلا يوم لطول الله ذلك اليوم حتى يلي

Abdullah b. Mes’ûd (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Ehli beytimden ismi ismime benzer bir kişi iş başına geçecektir.” Âsım diyor ki: Ebû Salih, Ebû Hüreyre’nin şöyle dediğini bize aktardı: “Dünyanın bir günlük ömrü kalmış olsa bile o kimsenin başa geçmesi için Allah o günü uzatır.” - tirmizi -

7 - حدثنا حرملة . بن يحيى المصري وإبراهيم بن سعيد الجوهري قالا حدثنا أبو صالح عبد الغفار بن داود الحراني . حدثنا ابن لهيعضة عن أبي زرعة عمرو بن جابر الخضرمي عن عبد الله بن الحرث بن جزء الزبيدي قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: يخرج ناس مم المشرق . فيوطئون للمهدي ) يعني سلطانه

"... Abdullah bin el-Hâris bin Cezi1 ez-Zübeydî (RadtyaUâhü atık)'-den rivayet edildiğine göre; Resûlullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) :
Doğudan bir takım insanlar çıkacak ve Mehdi için ortam hazirlı-yacaklar, buyurdu. O, Mehdî'nin hükümdarlığını kasdeder.

Bunlar mehdinin çıkacağına dair isnadı sahih veya hasen olan hadislerdir. Sahih ve hasen hadisleri hadis ilmini okumuş birisi asla inkar edemez.

Mütevatir hadisleri toplayan kettani kıyamet alametleri babında mehdi hadislerinide mutevatir hadislerden saymıştır. Mutevatir hadisi inkar küfürdür. Kettani bu hadisi suyutinin tevatürü üzerine yazmıştır yani kettaninin mütevatir dedigi suyuti indindede mutevatirdir

خُرُوج الْمَهْدِيِّ الْمَوْعُودِ الْمُنْتَظِرِ الْفَاطِمِيِّ

çıkacağı vaad edilen fatımanın neslinden gelen mehdii bahsi

hadisin geliş tarikleri şunlardır : Abdullah ibn Mes’ud hadisi : Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), Ebu Dâvud (ö. 275/888), Tirmizî (ö. 279/892) ve İbn Mâce (ö. 273/886) rivayet etmiştir

ümmü seleme hadisi Bu hadisi; Ebu Dâvud (ö. 275/888), İbn Mâce (ö. 273/886) ve Hâkim (ö. 405/1014) rivayet etmiştir

Hz. Ali hadisi : Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), Ebu Dâvud (ö. 275/888) ve İbn Mâce (ö. 273/886) rivayet etmiştir.

Ebu Saîd el-Hudrî hadisi : Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), Ebu Dâvud (ö. 275/888), Tirmizî (ö. 279/892), İbn Mâce (ö. 273/886), Ebu Ya’lâ (ö. 276/889) ve Hâkim (ö. 405/1014)’de “Müstedrek”de rivayet etmiştir.

Sevbân hadisi : Bu hadisi; İmam Ahmed (ö. 241/855), İbn Mâce (ö. 273/886) ve Hâkim (ö. 405/1014)’de “Müstedrek”de rivayet etmiştir

kettani 18 sahabeden bu hadisi nakletmiştir

ve soyle devam etmiştir


Bir çok alim, Mehdi konusunda gelen hadislerin mütevatir olduğunu, Hafız Sehâvî (ö. 902/1496)’den nakletmiştir.

Sehâvî (ö. 902/1496), “Fethu’l-Muğîs”de Mehdi hadislerinin mütevatir olduğunu belirtmiştir. Bu husus, “Fethu’l-Muğîs”de şöyle geçmektedir:

“(Ebu’l-Hüseyin’in) bu risalesi, Mehdi konusunda yazılan ilk eserdir. Ebu’l-A’lâ İdris b. Muhammed b. İdris el-Hüseynî el-Irâkî’nin de Mehdi konusunda bir eseri bulunmaktadır. Mehdi ile ilgili bu hadisler, mütevatir yada hemen hemen (mütevatire) yakındır…”

(Devamla da) der ki: “Bir çok eleştirmen hafız, (Ebu’l-Hüseyin’in bu risalesinin, Mehdi konusunda yazılan) ilk risale olduğunu belirtmiştir.”

Şeyh Cesûs “Şerhu’r-Risâle”de konu ile ilgili olarak şöyle der: “Mehdi haberi, Sehâvî’nin naklettiği hadislerde geçmektedir. Bu hadisler(in toplamı,) tevatür derecesine ulaşmaktadır.”

(Zürkânî’de) “Şerhu’l-Mevâhib”de, Ebu’l-Hüseyin el-İberî (ö. 363/973)-nin “Menâkibuş-Şâfiî”de şöyle söylediğini nakletmektedir:

“Mehdi’nin, bu ümmetten çıkacağı ve Hz. İsa (a.s.)’ın, onun arkasında namaz kılacağı ile ilgili haberler, tevatürdür.

“Mağani’l-Vefâ bi Meânil-İktifâ”da geçtiğine göre; Şeyh Ebu’l-Hüseyin el-İberî dedi ki: “Mehdi’nin çıkacağı, yedi yıl yeryüzünde hüküm süreceği, onun zamanında yeryüzünün adaletle dolacağı ile ilgili Hz. Peygamber (s.a.v)’den gelen haberler, ravilerinin çok lolması sebebiyle müstefiz ve tevatürüdür.”

Şeyh Muhammed b. Ahmed es-Seffârînî el-Hanbelî “Şerhu Akîde”de konu ile ilgili olarak şöyle der:

“Mehdi’nin çıkması ile ilgili rivayetler, çoktur. Öyle ki bu konudaki rivayetler, manevi mütevatir derecesine ulaşmış ve bu husus, Ehl-i Sünnet alimleri arasında yaygınlık kazanmıştır. Hatta Ehl-i Sünnet alimleri, Mehdi’nin ortaya çıkışını, kendi inanç esasları içerisinde saymışlardır.”

Daha sonra da bu konuda bir grup sahabeden gelen bazı hadisleri nakletmiştir. (Devamla da) der ki: “Bu tür çeşitli rivayetler, sahabeden ve tabiundan rivayet edilmiştir. Bu rivayetlerin toplamı, kesin bilgiyi ifade etmektedir. Dolayısıyla da Mehdi’nin ortaya çıkmasına iman, vaciptir. Nitekim Mehdi’nin ortaya çıkması konusu, ilim adamlarınca doğrulanmış ve Ehl-i Sünnet ve’l-Cemâat akaidinde de yer almıştır.”

Kadı Allâme Muhammed b. Ali eş-Şevkânî el-Yemenî (ö. 1250/1834)’nin “Tavdîh fi Tevâturi mâ câe fi’l-Mehdiyyi’l-Muntazar ve’d-Deccâl ve’l-Mesîh” adında bir irsalesi vardır. Şevkânî, bu risalesinde konu ile ilgili olarak şöyle der:

“Mehdi hakkında gelen hadislerin içerisinde, 50 kadar üzerinde durulmaya değer rivayet bulunmaktadır. Bu hadislerin içerisinde; sahih, hasen ve münceber zayıf olanı da vardır. Dolayısıyla da Mehdi’nin ortaya çıkması olayı, kesinlikle mütevatirdir. Hatta hakkında bundan daha az rivayet bulunan temel ilkelerle ilgili bazı terimler üzerinde bile tevatürün oluştuğu iddiaları doğrudur. Mehdi ile ilgili sahabeden gelen rivayetlere gelince; bu rivayetler, gayet çoktur. Bu sözlerin tümü, merfu hadis hükmündedir. Çünkü bu tür konularda icitahad da bulunulmasına imkan yoktur.

Bu konuda daha geniş bilgi için Şevkânî’nin bu kitabına bakabilirsiniz. Çünkü Şevkânî, bu kitabında, Mehdi ile ilgili hadisleri nakletmiş ve bu hadislere dair bazı bilgiler vermiştir.

İbn Hacer el-Heytemî (ö. 973/1051)’de “Savâik”da konu ile ilgili olarak şöyle der: “Ebu’l-Hüseyin el-İberî dedi ki: ‘Mehdi’nin çıkacağı, onun Hz. Peygamber (s.a.v)’in Ehl-i beyt’inden geleceği, yeryüzünde yedi yıl hüküm süreceği ve onun zamanında yeryüzünün adaletle dolacağı, onun Hz. İsa (a.s.) ile birlikte ortaya çıkacağı, Filistin’deki …. Kapısında Deccâl’i öldürmede Hz. İsa (a.s)’a yardım edeceği, bu ümmete imam olacağı, Hz. İsa (a.s)’ın onun ardında namaz kılacağı ile ilgili Hz. Peygamber (s.a.v)’den gelen haberler, ravilerinin çok olması sebebiyle müstefiz ve tevatürdür.”

Yine İbn Hacer el-Heytemî (ö. 973/1051), bunun bir benzerini, Ebu’l-Hüseyin el-İberî’nin konuyla ilgili sözlerini naklettikten sonra, bazı imamların, Mehdi’nin alametleri hususundaki sözlerini kısaca bir şekilde şöyle nakletmektedir:

“Bazı imamlar dedi ki: ‘(Mehdi ile ilgili) haberler, tevatürdür.’”

Bu ifade, İbn Hacer el-Heytemî (ö. 973/1051)’in “Savâik” adlı eserinde bu şekilde yer almaktadır. Çünkü İbn Hacer el-Heytemî, bu ifadeden önce rahatlıkla şöyle demektedir:

“Bazı hadis hafızı imamlar dedi ki: ‘Mehdi’nin, Hz. Peygamber (s.a.v)’in soyundan geleceği sabittir. Mehdi hakkında Hz. Peygamber (s.a.v)’den gelen haberler, tevatürdür.’”

(Derim ki:) Adı geçen Ebu’l-Hüseyin’in asıl adı, Muhammed ibnu’l-Hüseyin b. İbrahim el-İberî es-Sicistânî’dir… “Menâkibu’ş-Şâfiî” adlı kitabın yazarıdır. Bu, içerisinde bir çok önemli konunun bulunduğu bir kitaptır. Yazar, bu kitabı, 74 yada 75 babta tertiplemiştir… Âbir, Sicistân’nın bir köyüdür… Ebu’l-Hüseyin, H. 363. yılının Recep ayında ölmüştür. Onun, daha geniş biyografisi için, Sübkî (ö. 771/1370)’nin “Tabakâtu’l-Kübrâ” adlı eserine başvurabilirsiniz.

Şeyhin sözü burada bitmiştir

bütün hadis kitaplarını taradığımızda mehdi ile alakalı hadisleri şu sahabelerin naklettiğini görürüz:

- lütfen sol taraftan Mehdi Hakkında(2) isimli makaleye tıklayınız yazının devamı için

قال أبو عيسى هذا حديث حسن صحيح

قال أبو عيسى وفي الباب عن علي و أبي سعيد و أم سلمة و أبي هريرة وهذا حديث حسن صحيح

هذا حديث حسن صحيح

قال أبو عيسى هذا حديث حسن

1 ـ عثمان بن عفان .
2 ـ علي بن أبي طالب .
3 ـ طلحة بن عبيد اللّه .
4 ـ عبد الرحمان بن عوف .
5 ـ الحسين بن علي .
6 ـ أم سلمة .
7 ـ أم حبيبة .
8 ـ عبد اللّه بن عباس .
9 ـ عبد اللّه بن مسعود .
10 ـ عبد اللّه بن عمر .
11 ـ عبد اللّه بن عمرو .
12 ـ أبو سعيد الخدري .
13 ـ جابر بن عبد اللّه .
14 ـ أبو هريرة .
15 ـ أنس بن مالك .
16 ـ عمار بن ياسر .
17 ـ عوف بن مالك .
18 ـ ثوبان مولى رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) .
19 ـ قرة بن إياس .
20 ـ علي الهلالي .
21 ـ حذيفة بن اليمان .
22 ـ عبد اللّه بن الحارث بن جزء .
23 ـ عوف بن مالك .
24 ـ عمران بن حصين .
25 ـ أبو الطفيل .
26 ـ جابر الصدفي

hazreti osman, hazreti ali , talha bin ubdeydullah , abdurrahman bin avf – hazreti hasan , ümmü seleme , ümmü habibe , abdullah bin abbas , abdullah ibni mesud , abdullah bin amr , abdullah bin ömer , ebu said el hudri , cabir bin abdullah , ebu hureyre , enes bin , hazreti sevban , malik , ammar bin yasir , avf bin malik, kurre bin ıyas , ali el hilali , huzeyfe bin el yeman , abdullah bin haris , imran bin husayn ve ebu tufeyl
radiyallahu anhum ecmain bukadar sahabenin yalanda birleşmesi düşünülemez. Mutlaka bu sahabeler ve onlara bu sözü söyleyen peygamberimiz doğru söylemiştir

bukadar sahabeden nakledilmesi ve kettaninin mehdi hadisleri mutevatirdir demesi bize mehdi hadisleri mutevatirdir diye inanmayı gerektirmektedir. Mehdi hadislerinin mutevatir oldugunu şu ulemada söylemiştir:

menakıbış şafi sahibi el hafız muhammed bin hasen el ibri
muhammed el berzenci , el işaat li eşraatissaat kitabında bunu soylemektedir
eş şeyh muhammed es sefarini , levamii envarul behiyye kitabında,
tevazih kitabında imam şevkani
ve sıddık hasen han , enver şah el keşmiri , ve pekcok hadis alanında otorite olan alim bu hadislerin mutevatir olduguna hükmetmişlerdir. Tekrar ediyoruz mutevatir hadisi inkar ve red küfürdür. Cünkü o hadis ilmince en muteber hadistir. Onu inkara ilmen mahal yoktur.

وفي صحيح مسلم عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله قال : ( أمرت أن أقاتل الناس حتى يشهدوا أن لا إله إلا الله ويؤمنوا بي وبما جئت به فإذا فعلوا ذلك عصموا مني دماءهم وأموالهم إلا بحقها وحسابهم على الله )

resulullah efendimiz şöyle buyuruyor muslimin ebu hureyreden rivyaet ettigini bir hadiste : insanlarla la ilahe ilallah diyene ve bana iman edene ve beraberimde getirdiklerime iman edene kadar savasmakla emrolundum..eger bunlara iman ederlerse kanı ve canı bana haram olur hesapları ise allaha kalır

bu hadis efendimizede imanın vacib oldugunu gosteriyor. Ona iman sözlerine itimad ve tasdik etmekten ibarettir. Onun hadislerine hadislerinde gelecege dair soyledigi şeylere itibar etmektir. Yoksa bunlara inanmadıktan sonra iman nerede kalır

وقد قال الإمام أحمد رحمه الله تعالى : من رد حديث رسول الله فهو على شفا هلكة . وقال إسحاق بن راهوية : من بلغه عن رسول الله خبر يقر بصحته ثم رده بغير تقية فهو كافر . وقال أبو محمد البربهاري في شرح السنة : إذا سمعت الرجل يطعن على الآثار ولا يقبلها ، أو ينكر شيئا من أخبار رسول الله فاتهمه على الإسلام فإنه رجل رديء المذهب والقول ، وإنما يطعن على رسول الله وعلى أصحابه . وقال أيضا : لا يخرج أحد من أهل القبلة عن الإسلام حتى يرد آية من كتاب الله عز وجل ، أو يرد شيئا من آثار رسول الله ، أو يصلي لغير الله ، أو يذبح لغير الله ، فقد وجب عليك أن تخرجه من الإسلام . وقال أيضا : من رد آية من كتاب الله فقد رد الكتاب كله ، ومن رد حديثا عن رسول الله فقد رد الأثر كله وهو كافر بالله العظيم

imam ahmed radiyallahu anh şöyle demiştir : kim resulullahın hadisini inkar ederse bu büyük bir tehlikedir. Ve ishak bin ruhaye şöyle demiştir : kime bir hadis sıhati ile birlikte okunurda oda bu hadisi red ederse o kişi kafirdir. Ebu muhammed el berbehari rahmetullahi aleyh şerhus sunne isimli eserinde şöyle söylemiştir : bir adamın hadis ve esere taan ettigi ve onları kabul etmediği duyulunca yani resulullah sallahu aleyhi ve sellemin haberlerinden birini inkar ediyorsa bu adamı islamdan şüphesi olmakla suçlarız. Çünki o mezhebi inkar ederek efendimiz sallahu aleyhi ve selleme ve sahabesine hucum etmiştir. Ve gene şeyh şöyle demiştir : hiçbir ehli kıble islamdan çıkmaz kuranı kerimden veya hadisi şeriflerden birini inkar etmedikçe. Veya allahdan başkasına secde etmedikçe veya allahdan başkasına kurban kesmedikçe ve sana vacib olan onun islamdan cıktıgını bilmendir. Ve gene şeyh hazretleri rahmetullahi aleyh şöyle demektedir : kim kuranı kerimden bir ayeti red ederse kitabın tümünü reddetmiştir. Kimde peygamber efendimizin sallahu aleyhi ve sellem bir hadis veya eserini inkar ederse o kişi kafirdir

hurucul mehdiyi inkar edenlerin kafir olduğu aşikardır. Ne hakla hangi ayete hadise dayanarak mehdiyi inkar ediyorlar? Hiçbir delilleri yoktur. Onlar islam cemaatinden ve müslümanların yolundan ayrılmıştır.
Aynı zamanda mehdi ile birlikte nuzulu isayı ve hurucu deccalide kabul etmek vacibtir. إتحاف الجماعة بما جاء في الفتن والملاحم وأشراط الساعة – ifhaful cemaat fil fiten vel melahim ve eşratus saat – isimli eserde deccalin huruc edecegine dair 190 hadisi şerif nakledilmiştir. 190 hadisi inkar eden bir kimse aklını kaçırmış demektir

müslümana düşen rıza ve kabul etmektir. Mehdinin gelecegine inananı kurşuna dizmiyorlarya.ayrıca onun çıktıgı gün dunya çok karışık olacak. Ona yetişen onun yolunda yürümekten başka yerde kurtuluş bulamayacak.

Mehdinin hurucunu mutezile ve hevaricten bir kısım insanlar inkar etmiştir. Onun dışında ehli kıbleden hiç kimse mehdinin çıkacagını inkar etmemiştir. Şia bile tamamen mehdinin geleceğini kabul etmiştir

ve efendimiz sallahu aleyhi ve sellemden rivayet edilen hadisleri cem'eden muhaddislerden aşağıdakiler kitaplarında mehdi ile alakalı hadislere yer vermişlerdir. Ancak muhaddis çoktur fakat her hadisi nakledecek muhaddis diye bir kaide yok. Kendinden onceki kitaplarda rivayet etmiştir diye kendi kitabına o hadisi koymamış olabilir alim. Veya ahkam hadislerini konu almaktadır. Oyuzden sadece fıkha muteallik hadisleri koyacagından kitabına fiten ve melahim babından olan hadisleri koymamış olabilir.

1 ـ أبو داود في سننه .
2 ـ الترمذي في جامعه .
3 ـ ابن ماجة في سننه .
4 ـ النسائي ، ذكره السفاريني في لوامع الانوار البهية ، والمناوي في فيض القدير ، وما رأيته في الصغرى ، ولعله في الكبرى .
5 ـ احمد في مسنده .
6 ـ ابن حبان في صحيحه .
7 ـ الحاكم في المستدرك .
8 ـ أبو بكر بن أبي شيبة في المصنف .
9 ـ نعيم بن حماد في كتاب الفتن .
10 ـ الحافظ أبو نعيم في كتاب المهدي ، وفي الحلية .
11 ـ الطبراني في الكبير والاوسط والصغير .
12 ـ الدارقطني في الافراد .
13 ـ البارودي في معرفة الصحابة .
14 ـ أبو يعلى الموصلي في مسنده .
15 ـ البزار في مسنده .
16 ـ الحارث بن أبي أسامة في مسنده .
17 ـ الخطيب في تلخيص المتشابه ، وفي المتفق والمتفرق .
18 ـ ابن عساكر في تاريخه .
19 ـ ابن منده في تاريخ أصبهان .
20 ـ أبو الحسن الحربي في الاول من الحربيات .
21 ـ تمام الرازي في فوائده .
22 ـ ابن جرير في تهذيب الاثار .
23 ـ أبو بكر بن المقري في معجمه .
24 ـ أبو عمرو الداني في سننه .
25 ـ أبو غنم الكوفي في كتاب الفتن .
26 ـ الديلمي في مسند الفردوس .
27 ـ أبو بكر الاسكاف في فوائد الاخبار .
28 ـ أبو حسين بن المناوي في كتاب الملاحم .
29 ـ البيهقي في دلائل النبوة .
30 ـ أبو عمرو المقري في سننه .
31 ـ ابن الجوزي في تاريخه .
32 ـ يحيى بن عبد الحميد الحماني في مسنده .
33 ـ الروياني في مسنده .
34 ـ ابن سعد في الطبقات .
35 ـ ابن خزيمة .
36 ـ عمرو بن شبر .
37 ـ الحسن بن سفيان .
38 ـ أبو عوانه .

Ebu avane, hasan bin sufyan, omer bin beşir , ibni huzeyme, ibni saad tabakatında , ibnul cevzi , beyhaki , ibni cerir, munavi , deylemi , ibni mende , ibni asakir , hatib bagdadi , teberani , bezzar, ebu yala, ibni asakir , ibni ebi şeybe , ebu nuaym el isfehani , el hakim , ibni hibban , imam ahmed , nesai , tirmizi , ebu davud , ibni mace ,
unutmamalıdırki efendimize atfedilen sağlam bir hadisi inkar eden o hadisin ravilerini sahabeleri ve muhaddisleri inkar eder en sonundada efendimizi inkar etmiş olacagından dinden cıkar
evet zannediyoruz bukadar nakil ve bukadar kelamdan sonra bu yazımızı okuyan hiç kimse mehdiyi inkar etmeye devam etmeyecektir
simdi mehdi ile alakalı bazı meselelere geçelim

1 – her asırda bir müceddid gelir. Ancak bu müceddidlere mehdi denmez.
2- mehdiye şahsı manevi demek te mehdiyi inkarın başka bir yönüdür. Çünki mehdi hadislerde görüldügü gibi bir insandır.
3- mehdi şianın sandığı gibi bir masum degildir. Oda her insan gibidir
4- hazreti isa aleyhisselamda mehdi ile birlikte cıkacaktır ve bunlar islam şeriatı ve sünneti seniyye üzere hükmedecekler yeni bir din şeriat tarikat getirmeyecekler
5- deccalde mehdide insandır ve onlar bir kişidir. Yani nasıl ali bin hasan efendimiz tek bir insan ise dunyaya ondan baska hazreti hasan gelmemiş ve gelmeyecek ise hazreti mehdide tek bir şahıstır ve deccalde tek bir şahıstır. Bunlara bunlar manevidir her asırda mehdi deccal gelecke demek mesnedsiz ve delilsiz islam hakkında atıp tutmaktan baska Bir şey degildir
6- bugün tarih 1428 senesini göstermektedir. Bu tarihten önce veya bu tarihe yakın bir zamanda çıkmış bir mehdi görülmemiştir. Demekki mehdi 1428 senesinden sonra çıkacak. Belki şuan dunyada yaşıyor bilemeyiz. Ancak mehdinin çıkışı hazreti isanın inişi ile mehdinin ordusu ile ve onun yahudileri öldürüşü ile anlaşılır. Demekki gunumuze yakın zamanda yaşayan bazı sahtekar din sömürücülerinin ben mehdiyim demelerine itimad etmemelidir.
7- efendim mehdiyet israiliyat ve şiadan etkilenmiştir sözüde islam kaynaklarını bilmeyen müsteşriklerin kitaplarından islam ögrenenlere has bir sözdür. Islam kaynaklarını gördük. Nekadar hadis kitabı nekadar alim mehdi var demiş. Bütün hadisleri nakletmedik burada yerimiz yetmezdi. Allame suyuti mehdi hakkındaki bir risalesinde 100 den fazla hadis nakletmiştir. Biz halkımızın istifadesi için yazmız sonunda , daha fazla okumak isteyenler ve mehdinin alametleri neler yapacakları hakkında bilgi almak isteyenler için kitaplar tavsiye edeceğiz
8- hazreti isadan başka mehdi yoktur hadisi ise sened yonunden zayıftır. Senedinde bir yalancı vardır. Ibni kayyım el menar el munif de böyle demektedir. Pekcok alimde zaten bu sozu soylemiştir.
Son olarak hazreti mehdinin yapacagı işler, alametleri, yaşayışı ve rivayet edilen hadislerin tümü için şu kitaplara bakılmalıdır. Ve bizde zaten onlardan istifade ettik
en naziat fil mehdi – nasır bin abdullah el ulvan
el araf el varidi fi ahbaril mehdi – suyuti ( hadis )
akide ehli sünne vel asar fil mehdiyil muntazar – şeyh abdullah hasen el abbad
ikametul burhan fi red ala men inkere hurucul mehdi veddeccal ve nuzulul mesih fi ahirrizzaman şeyh hemud bin abdullah et tuveyciri rahimehulah

gene aynı yazarın – ithaful cemaat.. isimli eseri

el mehdi – doktor muhammed ahmed ismail el mukaddem

ve son sozlerimiz eger mehdi bizim zamanımızda veya bu yazıyı okuyanlar devrinde gelirse ona her konuda uymak ve deccali reddetmek tek kurtuluş yoludur

ve sallahu ala seyyidina muhammed

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder