6 Temmuz 2012 Cuma

Kandilleri Kutlamanın Hükmü

bismillahirrahmanirrahim vessalat vesselam ala resulina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ecmain emma baad

bilinmelidirki islamiyet su 4 guzel asıl üzere mebniidir kuran sunnet icma kıyas

kuran kuranı kerimdir

sunnet peygamberin darı bekaya irtihalinden sonra hadisi şeriflerdir

icma icmai sahabedir

kıyas ise imam azam imam şafi imam ebu yusuf gibi büyük fukahanın yaptıgı kıyastır

işte müslümanlar dini işlerinde bu 4 asıla bakarlar

mesela cihad ediyoruz hacca gidiyoruz zekat veriyoruz bunları neden yapiyoruz? cunku bunlar bu 4 asılda mevcud

bu 4 asılda mevcud olmayan biri itikad veya amel ise islamda yoktur

yani eger birileri bir ibadet yapiyor farklı bir itikad içine giriyor ise bu amelin veya fikrin bu 4 esaste temeli yok ise o yapılan iş batıldır

günümüzde müslümanlar regaip kandili mirac kandili mevlid kandili isminde 3 adet kandil kutluyorlar

ancak bu gunler hakkında bu gunlere hurmet edilmesi hakkında bu gunleri diger gunlerden ayırmak ve bu gunleri ramazan bayramı kurban bayramı seviyesine çıkartmak ile alakalı kuranda hiçbir delil yok

hadisi şeriflerde ise bu konuda ibni macede bazı hadisler var ancak bunlar sened yonunden mevzudur ve bu hadislerin sayısıda 2 dir yani boylece bu 3 kandil hakkında hadistede delil yoktur

icmaya gelince icmadan kasıt imam muhammed bin el hazm ında belirttigi gibi sahabenin icmasıdır. sahabe bir itikad veya amelde icma edince hepsinden bu konuda ortak bir rey varid olunca biz ona icma deriz. ibnul munzirin icma kitabında bu icmayı ele almıştır.

mesela hilafetin vucubiyetinde ve cihadın farziyetinde onlar icma ettiler

işte gene boyle sahabe regaip mirac ve mevlid kandillerini kutlamamıştır bilmiyorlardı bu geceleri bu gunlerde diger gunlerden farklı bişey yapmamışlardı ki icma etsinler

kıyasa gelince o kıyas gerçekten her hocanın müftünün oturupta kıyas yapması degildir. kıyas için mutlak müctehid olmak lazım. ümmetin son mutlak müçtehidi ise neylul evtar sahibi allame şevkanidir

ve bu ümmetin hiçbir kıyas sahibi bu kandiller dinde var dememiştir.. velevki bir mutlak müçtehid böyle bişey dese bile bu red edilir neden cunku kuranda hadiste boyle bişey yok icmada yok

peygamber bu 3 kandili kutlamadı

sahabe tabiin tebei tabiin ve din imamları 4 mezhebin imamları bu kandilleri kutlamadılar bu gunlerde hiçbir özel ibadet yapmadılar

mesela tebei tabiinden imam maligin muvattasında namaz oruc her konuda hadisler ve imam maligin fetvaları varken regaip recep ve mevlid kandili hakkında hiçbirşey geçmez cunku boyle bişe dinde yok sonradan uyduruldu

regaip namazını hafız tartuşi hicrii 400 senesinde mescidi aksada bir gurup cahil ihdas etti diyor daha oncesi yok

evet yani kısaca mirac regaip ve mevlid kandillerini kutlamak bidattır diyebiliriz

peki bidat nedemek? bidat dinde aslı olmayan sonradan ihdas edilen işe denir. islamda bidatın hükmü haram oluşudur yani bu 3 gunde farklı ibadet yapanlar kutlama torenlerine gidenler haram işliyorlar ve efendimiz sallahu aleyhi ve sellem bidat hakkında soyle buyuruyor

allah bidat sahibinin namazını orucunu haccını vesair hiçbir ibadetini kabul etmez - ibni mace ebu hureyreden mukaddime 12 -

demekki bidat yapanların hiçbir ibadeti makbul degil

gene soyle buyuruyor :

kim bu dinimizde emrimiz olmadan birşey yaparsa o iş red edilir - muslim aişe den -

yani demekki her ameli kuranda hadiste emir varsa yapacaz

neden yemegi sag elle yiyoruz sol elle yemiyoruz? cunku peygamberimizin yemegi sag elle ye diye emri var

ancak bu 3 kandil hakkında hiçbir emir vermemiş

demekki emirsiz ve red edilecek bir iş yapiyor bugunde toren yapanlar acaip şiirler okuyanlar 1000 rekat namazlar kılanlar 100 ihlaslı namazlar kılanlar 100 rekat 50 rekat namaz kılanlar.. bidat işliyorlar

ve bu kandillerde halk çok acayip ve yanlış işler içine girmektedir

evela bu gunlerde ya resulullah bize yardım et medet kıl imdat et koş gel felan diye saygsızıca şiirler okunmakta kıravatlı sinek kaydı suratlı papaza benzeyen hocalar riyakarca vaazlar vermektedirler

halk bu gune hurmet ediyor gorunsede cogu ne kıyafetini degiştirir nede ogun için yıkanır böylece tören alanı olan yerde agır bir koku hasıl olur

bazı yerlerde bu törenler kadın erkek karışık yapilir ki ihtilat oldugu için bu haramdır

bazı sapık cemaatler kutlamalara saz ve darbuka getirirler

...

işte kısaca mirac mevlid ve regaip kandillerini kutlamak caiz degildir bidattır. bu gunleri kutlayan cemaatler ve bu cemaatlere mensub olan kişilere diyoruz ki cemaatiniz ve başınızdaki kişi size niçin islamda olmayan ameller yaptırıyor? bunu bir araştırın

ve ahirid davauna en elhamdulillahi rabbil alemin

10 şaban 1428

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder